Üzleti tippek

A KrasAir fenntartaná a Malév önállóságát

A szibériai KrasAir nem olvasztja be a Malévet az általa négy másik orosz légitársasággal létrehozott AiRUnionba, amennyiben megnyeri a Malév tendert – jelentette be a KrasAir szerdán.

Ebben az esetben a Malév 51 százalékban magyar tulajdonban marad, de a KrasAir ellenőrzése alá kerül. Az orosz befektető számára prioritás, hogy megőrizze a Malév az 51 százalékos magyar tulajdoni arányát, hiszen ez a feltétele az előnyös jogosítványokkal járó nemzeti légitársasági státus fenntartásának. A Malév-kapcsolat segítheti az AiRUnion beillesztését az EU útvonalhálózatába, az AiRUnionhoz való kapcsolódás viszont új piacokat kínálhat a Malévnak.

A KrasAir, amelynek résztulajdonos-vezérigazgatója Borisz Abramovics egyben a Malév megvételére alakult AirBridge Rt. 49 százalékos főrészvényese is, és négy partnere (a Domodedovo, a Samara, Omskavia és a Sibaviatrans Airlines) egyelőre jogilag függetlenek, de fokozatosan hatalmas társasággá kívánják alakítani szövetségüket, az AiRUniont, amelyben az állami részesedés a mostani 51 százalékról egyharmadra zsugorodhat. Az AirUnion közleménye szerint az öt partner 25 százalékos hatékonyság-javulást ért el útvonal-hálózatuk és repülőgépparkjuk közös üzemeltetésének eddigi hét hónapja alatt, s az év végére 15 százalékos részesedést várnak az orosz piacon 850-900 millió dolláros forgalommal.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik