Üzleti tippek

4-es metró tendereket írtak ki

A Budapesti Közlekedési (BKV) Rt. tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki a 4-es metró Fővám és Kálvin téri állomások szerkezetének tervezésére és megépítésére.

A Közbeszerzési Értesítőből kiderül, hogy az ajánlatokat legkésőbb 2005. szeptember 20-ig lehet beadni, majd az ajánlattételre legalább három, ám legfeljebb öt jelentkezőt hívnak meg november 25-ig. A nyertes kivitelezőnek a szerződéskötéstől számítva 24 hónap áll rendelkezésére a munkálatok elvégzésére. Az ajánlatokat csak a munkák teljes egészére lehet beadni, ám azokat többfajta változatban is elfogadja a kiíró.

Alkalmasságot kizáró tényező, ha a jelentkező nem rendelkezik legalább 40 millió euró (mintegy 10 milliárd forint) mélyépítési tevékenységből származó átlagos éves árbevétellel az utolsó 3 lezárt üzleti évre vonatkozóan, illetve fővállalkozóként legalább 5 év mélyépítési gyakorlattal.

A megbízás magába foglalja a kiviteli tervezést, a megelőző közmunkakiváltásokat, a forgalom terelést, a felszíni előkészítést, a meglévő vasbeton szerkezetek bontását, az állomási peron alagutak és főszellőző műtárgyak kiépítését, valamint az épületsüllyedések megelőzését, helyreállítását.

A munkálatok során a kivitelezőnek egyebek mellett meg kell építeni 17 000 négyzetméter vízzáró résfalat, ki kell emelni 138 500 köbméter földet, és létre kell hoznia 30 000 köbméter vasbeton szerkezetet.

A 4-es metró Etele tér-Baross tér közötti szakasza 2009-re, míg a Baross tér – Bosnyák tér közötti szakasza 2010-ig épülhet meg. A projekt 2002-es nettó áron 264,5 milliárd forintba kerül, amelynek 79 százalékát az állam, 21 százalékát a főváros biztosítja.

A budapesti 4-es metróvonal teljes szakaszának megépítésére az Európai Beruházási Bank (EIB) 875 millió euró (mintegy 219 milliárd forint) hitelkeretet létesített, amelyből 184 millió eurót a Főváros, 691 millió eurót pedig a magyar állam vehet fel.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik