Tavaly ugyanebben az időszakban 20 375 járművet adott el a Volkswagen csoporthoz tartozó márkák – az Audi, a Seat, a Skoda, a Volkswagen és a Porsche márka magyarországi importőre. A PH közleményében rámutat, hogy noha a tavalyihoz képest az eladások csökkentek, a továbbra is csökkenő magyar piacon a második negyedévi összes eladása 40 százalékkal haladta meg az első negyedévit. A tavalyi év hasonló időszakától való elmaradás tehát elsősorban az első negyedév kisebb lendületének, konkrétan a VW Polo modellváltása miatt hiányzó darabszámnak tudható be.
Az összeredményen belül viszont jól teljesített az Audi: 25,3 százalékkal 773 darabra bővült az eladás az első fél évben a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Porschéből 43 kelt el a tavalyi 33 után. Kiemelkedően, 19,2 százalékkal bővült a BVW haszonjárművek értékesítése is, elérte az 1150 darabot. Skoda személyautóból 8 százalékkal több, 8617 darab fogyott, ezzel a márkák magyarországi rangsorában a 3. helyen áll. Seatból 2530-at adtak el a márkakereskedők a tavalyi 2559 után, Volkswagenből pedig az értékesítés 8005-ről 6510-re csökkent az első fél évben.
A PH várakozásai szerint az év végére kiszállításai elérhetik a tavalyi 43.000 darabot, amellyel a cég piaci részesedése meghaladhatja a 20 százalékot.
Váltás a NER-kommunikáció csúcsain: Balásy Gyula mellé beszállt a milliárdos igazgatónő
Az új társügyvezető a kiszervezett munkák révén közel ötmilliárd forinttal gazdagodott az elmúlt években.