Üzleti tippek

Megugrott a Délhús forgalma

A folyamatosan növekvő rendelésállomány miatt az elmúlt hetekben több mint 250 dolgozót vett fel az immár Csányi Sándor érdekeltségi körébe tartozó pécsi székhelyű Délhús Rt. A húsipari cég az idei évben áprilisig már 10 milliárd forintos forgalmat bonyolított le.

Az elmúlt hetekben több mint kétszázötven dolgozót vett fel a pécsi székhelyű Délhús, amely jelenleg közös beszerzési, értékesítési és informatikai stratégiát dolgoz ki a Pick Rt.-vel. A cég történetének legnagyobb volumenű létszámbővítésére a folyamatosan növekvő rendelésállomány miatt volt szükség – nyilatkozta a Napi Gazdaságnak Kovács László vezérigazgató.

A három telephelyet működtető társaságnál a foglalkoztatottak száma immár meghaladja az 1350-et. Kovács elmondta, hogy rendkívül sikeres az az év elején kezdett program, amelynek legfontosabb eleme az értékesítés, illetve az árbevétel növelésére irányult. A tavaly 28,5 milliárd forint nettó árbevételt elérő Délhús április végéig ugyanis már több mint 10 milliárd forintnyi forgalmat hozott össze. Elsősorban Japánban, Ausztriában és Németországban, valamint Szlovéniában értek el jelentős forgalombővülést, de a hazai piacon is tovább növelték részesedésüket. A piaci offenzíva technikai hátterét a Délhús már nagyrészt tavaly megteremtette, hiszen három telephelyén összesen 3 milliárd forintot költött különböző, főként kapacitásnövelő beruházásokra. Idén pedig Pécsett, mintegy félmilliárd forintos költséggel, új, 2 ezer tonnás hűtőházat építenek.

A vezérigazgató szerint az árbevétel növelése mellett az idei év másik fontos feladata a hatékonyság javítása. Ennek jegyében a közelmúltban döntés született arról, hogy a szintén Csányi Sándor érdekeltségi körébe tartozó Pick. Rt.-vel közösen egységes beszerzési, értékesítési és informatikai stratégiát dolgoznak ki. A belföldi értékesítést mindkét cég esetében Pécsről, az exportot viszont Szegedről irányítják.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik