Üzleti tippek

20 kulcs program kkv-knak – segít a tanácsadó

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a Gazdasági Versenyképesség Operatív Program keretében pályázatot hirdetett kis- és középvállalkozások részére. A pályázat korszerű menedzsment rendszerek és technikák bevezetését támogatja, amelyre a rendelkezésre álló teljes keretösszeg 956 millió forint; a GKM ebből a bevezetés költségeinek 50%-át finanszírozza. A pályázatok benyújtása 2004. február 16-tól 2004. szeptember 30-ig lehetséges, az elbírálás folyamatos.

Ezen kiírás részeként pályázni lehet a vállalkozások versenyképességének és jövedelmezőségének javítását, illetve fenntartható fejlődését elősegítő „20 Kulcs” módszertan bevezetési költségeinek támogatására. A „20 Kulcs” módszertan bevezetésében a Deloitte egyedülálló tapasztalatokkal bír a régióban. A japán eredetű „20 Kulcs” (20 Keys) vállalati hatékonyság fejlesztő rendszer olyan eszközt ad a vállalkozások kezébe, amellyel tartósan javíthatják versenyképességüket és jövedelmezőségüket, és hosszú távon is fenntartható üzleti sikert érhetnek el. A rendszer lényege a nem értékteremtő tevékenységek (“pazarlás”) valamennyi formájának feltárása és megszüntetése, húsz gyakorlatias és egymást erősítő módszer alkalmazása révén.

„A rendszer 20 olyan területre osztja fel a vállalat tevekénységét, amelyek meghatározóak a cég versenyképességének és jövedelmezőségének szempontjából. Minden területet értékelünk és felmérünk a rendszer bevezetésekor egy 1-től 5-ig terjedő skálán, majd testre szabottan kialakítjuk a lépésről lépésre haladó, folyamatos fejlesztési programot. A felmérés lehetőséget nyújt arra, hogy a vállalkozás összehasonlítsa magát más hazai és külföldi cégek gyakorlatával, de talán a legfontosabb, hogy a módszer segítségével lehetőség nyílik arra, hogy pótolják a hiányosságokat és ezáltal javítsák versenyképességüket.” – fejtette ki Tóth Vazul, a Deloitte szenior menedzsere.

Világszerte sok száz vállalat profitált már a módszertan használatából, amelyek között kisvállalatokat és multinacionális szervezeteket egyaránt találunk. A „20 Kulcs” módszert sikeresen alkalmazó nagyvállalatok között szerepel például a Cadbury, a Gillette, a Siemens, a Gorenje, a Sanyo Electric, a Konica és a Seiko. „A gyakorlati példák egytől egyig azt igazolták, hogy a „20 Kulcs” használatának köszönhetően átláthatóbbá válik a vállalati működés, növekszik a munkatársak motivációja és innovativitása, javulnak a munkahelyi feltételek. Emellett a módszer bevezetése összekapcsolható az ISO típusú tanúsítványok megszerzésére irányuló erőfeszítésekkel.” – sorolta az előnyöket Tóth Vazul.
„2000 és 2003 között cégünk a szlovén kormányzattal együttműködve támogatta a helyi vállalatokat az ottani „20 Kulcs” program lebonyolításában. Ennek során mintegy 60, különböző iparágban tevékenykedő vállalkozásnak segítettünk jelentős eredményeket elérni: a programban résztvevő cégek több mint tízszeres kimutatható és számszerűsíthető előnyt realizáltak a befektetett saját forrásokhoz képest” – folytatta Tóth Vazul.

A „20 Kulcs” program végén a résztvevő vállalkozások körében Szlovéniában végzett felmérés is rendkívül pozitív képet mutat. A módszert alkalmazó összes vállalat úgy nyilatkozott, hogy a kormányzati támogatás megszűnése után, saját erőből is tovább kívánja folytatni a „20 Kulcs” programot. A program ráfordítás/haszon arányáról kérdezve a résztvevőket, szinte mindegyikük nagyobbnak ítélte az előnyöket a ráfordításoknál.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik