Üzleti tippek

Nagy különbségeket mutat Európa vásárlóerő térképe

A lakosság vásárlóereje alapján Svájc a leggazdagabb európai ország. Az európai átlagos vásárlóerőt 100-nak véve Svájc index értéke 196. A legszegényebb ország Románia 16 ponttal. Ausztria pedig 133 pontjával a mezőny felső harmadában helyezkedik el.

A német Consodata Marketing Intelligence és az osztrák RegioData Research első alkalommal készítette el 29 európai ország 279 régiójának vásárlóerő megoszlási térképét. A vásárlóerőt az egy lakos rendelkezésére álló szabad pénzeszközök mennyiségeként értelmezték, melyet a nemzeti jövedelmi statisztikákból és a régiók fogyasztási adataiból számoltak ki.

A régiók szerinti megosztásban is Svájc vezet. Az ország összes régiója a lista élén áll. Közöttük is az első helyet Zürich foglalja el 213 ponttal. Az első tíz közé csak London belvárosának, Luxemburgnak és Oszló környékének sikerült befurakodnia. A legszegényebb régiók Romániában találhatóak. Az ország észak-keleti része 13,4 ponttal a sereghajtónak számít, míg az észak-nyugati rész 15,1 ponttal áll előtte. A leggazdagabb és a legszegényebb régiót közel kétszáz pontnyi különbség választja el egymástól.

A kelet-közép-európai EU-aspiránsok körében lendületes ütemű felzárkózás tapasztalható. A tíz ország közül ötben találhatóak olyan régiók, melyek vásárlóereje meghaladja egyes spanyol, portugál illetve görög régió vásárlóerejét. Prága és környéke például a maga 56 pontjával 29 EU régiót utasít maga mögé. A csatlakozásra váró országok listáját Szlovénia vezeti 74 ponttal. A második helyen Csehország 56 ponttal, a harmadikon Horvátország 47 ponttal, a negyediken Magyarország 36 ponttal, míg az ötödiken megosztva Lengyelország és Észtország áll 34 ponttal. A szegénység és gazdagság megoszlási térképén élesen kivehető kelet-nyugati, illetve észak-déli szakadék húzódik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik