Pénzügy

Döbbenetes történetek – így vezetnek meg minket a bankfiókban

Rosszalkodó amerikai bankárokról szóló hír kapcsán tudakolta meg a Bankmonitor.hu, hogy vajon a magyar bankokban is vannak-e stiklik. Azzal kapcsolatban, hogy mire jutottak, így fogalmaztak:

Újraélesztés után billentyűzetet ragadtunk és közreadjuk a döbbenetet… Biztonsági öveket bekapcsolni!

Rosszalkodás a magyar bankfiókokban

Az elsődleges tanulság, hogy tetszik, vagy nem, tervalapú irányítás van a bankok többségénél. Vagyis egy bank egy adott időszakra meghatározza, hogy az egyes bankszámlákból, megtakarítási termékekből, hitelekből hány darab szerződést kíván kötni és milyen összvolumenben. Ezt a tervet lebontják bankfiókokra és egyes alkalmazottakra is.

A Bankmonitor ezért mondja, hogy:

amikor legközelebb bemegy egy bankfiókba és szembe ül a fióki tanácsadó, akkor jobb, ha tudja, neki az adott hónapra megvan a „felülről megszabott” célkitűzése, miből mennyi szerződést kell kötnie.

Ha két termék eladásából teljesítettem a tervet, de a harmadiknál sikertelen voltam, ugrott a havi prémiumom! – mondta az egyik bankfióki alkalmazott megkeresésükre.

Egy másik bankfióki dolgozó története:

Én kezeltem aznap a fióki készpénz kifizetéseket és a széf forgalmat. Ez talán a legnagyobb felelősség… Az egyik ügyfélnek – miközben ő pénzért tért be a fiókba – elfelejtettem megemlíteni az akciós termékünket. Később kiderült, hogy az ’ügyfél’ a bank saját ellenőre volt. Mivel elmulasztottam az értékesítési tevékenységet, vezérigazgató-helyettesi figyelmeztetés érkezett három nap múlva.

Az eladási nyomás egészen elképesztő méreteket tud ölteni:

Megtörtént, hogy egy adott időszakban a fiókvezető nem írta alá az új számlaszerződéseket (azaz ügyfél nem tudott számlát nyitni), ha nem igényeltek hozzá folyószámla-hitelkeretet. Ez akkor természetesen (még) ingyenes volt, de később költséget jelentett az ügyfélnek. Teljesen lényegtelen volt, hogy az ügyfélnek szüksége van-e a hitelkeretre, vagy nincs. Arról nem is beszélek, hogy az én véleményem mennyire számított a kérdésben – számolt be egy másik banki alkalmazott.

Elképesztő trükk a sorszámhúzásnál!

Ha valaki megnyomta a bankszámla megszüntetése/bezárása gombot a fiókba lépve, végtelennek tűnő várakozásra számíthatott. A rendszer leghátra sorolta – derült ki meg még egy „műhelytitok”. Persze fedezve voltak, mert nagybetűkkel ki volt írva, hogy a kiszolgálás “nem érkezési sorrendben” történik.

Ha kíváncsi, ehhez képest mivel trükköztek az amerikaiak, és mit tanácsol a Bankmonitor a banki ügyintézéssel kapcsolatban, mire ügyeljünk, kattintson!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik