Pénzügy

A magyaroknak sok panaszuk van a vasútra, a tévé-előfizetésekre, és a pénzügyekre

Reklámfilmverseny az okos energiafogyasztásról (reklámfilm, energiafogyasztás, edf démász, ibm, )
Reklámfilmverseny az okos energiafogyasztásról (reklámfilm, energiafogyasztás, edf démász, ibm, )

Magyarországon a fogyasztók szerint a legtöbb probléma ezen szolgáltatások vásárlásakor van:

  • a pénzügyi szolgáltatás
  • a televízió-előfizetések
  • a vasúti személyszállítási szolgáltatás

A legkevesebb a panasz

  • a könyvek
  • az alkoholmentes italok
  • a háztartási gépek

vásárlásakor érkezett – derül ki az Európai Bizottság (EB) által szervezett az egész unióra kiterjedő reprezentatív felmérésből.

A felmérésben a fogyasztók a különböző termékek és szolgáltatások piacát 5 szempont alapján pontozták egy egytől tízig terjedő skálán. A megkérdezettek értékelték az egyes ajánlatok összehasonlíthatóságát, a vállalkozásokba vetett bizalmat, a rendelkezésre álló választékot, hogy az adott termék vagy szolgáltatás mennyire felel meg a fogyasztói elvárásoknak, illetve, hogy az adott piacon mekkora kárt szenvednek el a vásárlók.

Kiemelték: Magyarországon a válaszadók problémásnak találták a szolgáltatások közül egyebek mellett a bankszámlákat, az élet- és lakásbiztosításokat, az ingatlanpiaci szolgáltatásokat, valamint a befektetési termékeket és a kölcsönök-hitelek piacát is. A megkérdezettek ugyanakkor elégedettek voltak a légi személyszállítási, a postai, valamint a kulturális és egyéb, szabadidős programokat nyújtó szolgáltatásokkal.

Az EU egészét tekintve a szolgáltatások közül a nyaralásokkal (hotelek piaci teljesítménye), a kulturális és szórakoztatási szolgáltatásokkal (színház, mozi, múzeum), valamint a sportszolgáltatásokkal (edzőtermek) voltak a legnagyobb mértékben megelégedve a válaszadók.

Az EU-ban a legrosszabbul teljesítő szolgáltatások az ingatlan-, a jelzálog- és befektetési termékek és az értékpapírok, a legrosszabbul teljesítő áruk a használt autók, a húskészítmények és az üzemanyagok.

Arról is beszámoltak, hogy a távközlés területén a mobiltelefon-szolgáltatásoknál a legmagasabb a problémák aránya, a fogyasztók gyakran kerülnek összetűzésbe a szolgáltatókkal.

Az Európai Bizottság arra is rámutatott, hogy a fogyasztóknak Európa-szerte az alternatív vitarendezési fórumok, Magyarországon a békéltető testületek segítenek a vállalkozással fennálló vita rendezésében. A békéltető testületek révén elkerülhetik a felek a hosszas pereskedést és a drága költségeket – olvasható a Budapesti Békéltető Testület közleményében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik