Pénzügy

Csúcsra járatta a pénznyomtatást a Facebook

24.hu
24.hu

2016. 07. 29. 11:49

Korábban a témában:

Meredeken növekszik a felhasználónként elért bevétel, a hirdetők zabálják a platformot. Szinte teljesen telített a hirdetési portfólió, csúcsra járatja a reklámterhelést a cég – írta a HWSW.

Mint arról beszámoltunk, hihetetlen ütemben növekszik a Facebook, a cég bevétele a második naptári negyedévben 59 százalékkal, 6,4 milliárd dollárra emelkedett (egy éve még 4 milliárd volt). Ezzel együtt a profit egyenesen kilőtt, a tavalyi 719 millió dollár után már 2,1 milliárd dollár nettó eredményt ért el a cég – ez már szabad szemmel is jól látható összeg lett.

A mobil mindent visz

A felhasználók között ugrásszerűen nő a mobilosok aránya. Két évvel ezelőtt még csak 654 millió mobil napi aktív felhasználót látott a Facebook, mára azonban szinte mindenki használja mobilról (is). Sőt, havonta mintegy 967 millió ember kizárólag mobilról lép be – semmi nem illusztrálja jobban a poszt-PC korszak eljövetelét.

A cég összesen 160 millió egyéni felhasználót tudott a napi aktív eléréshez adni, amely így már eléri az 1,128 milliárdot. Még egyszer: minden nap átlagban ennyi ember használja  a Facebook szolgáltatását valamilyen formában.

Dől a pénz a hirdetésekből

A mobilos dominanciának megfelelően a Facebook hirdetési bevételei is túlnyomó részben mobilon keletkeznek. Mintegy 84 százalékot hasítanak ki a mobileszközök a tortából, a PC-s böngészők (és PC-s felhasználók) tehát egyre inkább irrelevánsak a cég számára.

A hirdetési bevételeket felfelé hajtotta, hogy az átlagos értékesítési ár 9 százalékkal emelkedett, míg az összes kiszolgált hirdetés száma 49 százalékkal nőtt. A Facebookot tehát nem érinti a Google-átok, a keresőcégnél folyamatosan esik az egy reklámra eső bevétel, a Facebook esetében ez (legalábbis egyelőre) nem igaz.

Beteltek a hirdetésekkel

A cég már jelezte, hogy a hirdetési helyek lassan kezdenek betelni, 2017 közepére pedig várhatóan telítődni fog az oldal (vagyis minden felületet folyamatosan el tud adni a cég), így ez a faktor kiesik majd a hosszabb távú növekedésből, marad a felhasználói bázis bővülése és a hirdetés árának emelkedése. Felhasználói szempontból ez jó hír, azt jelenti, hogy a mostani reklámterhelésnél már nem kell rosszabbra számítani hosszabb távon sem.

23 milliárd dollárnyi készpénzen ülnek

Nemcsak a bevételei, a kiadásai is drámaian nőttek a Facebooknak – ennek a befektetők azért annyira nem örvendenek. Az alkalmazottak száma ugyanis harmadával (!) emelkedett egy év alatt és már 14500-at tesz ki, ehhez pedig még hozzáadható a külsős munkavállalók tömege (biztonsági őröktől a takarítókig). De a tömegek kiszolgálásához és az új szolgáltatások (például az élő videó) bevezetéséhez az infrastruktúrába is fektetni kellett, az adatközpont-építések, szervervásárolások, az irodaépületek és a hálózatépítés tette ki a költségek nagy részét. A költekezés ellenére az év első felében a cég 4 milliárd dollár készpénzt termelt, ezzel a készpénzállomány 23 milliárd dollárra emelkedett. A vagyon egy részét várhatóan a mobilos keresés fejlesztésébe fogják visszaforgatni, amivel akár a Google-t is kiüthetik.

 

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

German Chancellor and CDU party leader Angela Merkel (C) addresses supporters after exit poll results were broadcasted on public television at an election night event at the party's headquarters in Berlin during the general election on September 24, 2017.
Germany voted in a general election expected to hand Chancellor Angela Merkel a fourth term, while the hard-right Alternative for Germany (AfD) party is predicted to win its first seats in the national parliament. / AFP PHOTO / Odd ANDERSEN
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.