GERMANY - MARCH 19: GERMANY, BERLIN, Exterior view PayPal Germany (Photo by Ulrich Baumgarten via Getty Images)
Pénzügy

Offline PayPal: jön a bolti fizetés és a készpénzfelvétel

24.hu
24.hu

hírgyáros. 2016. 07. 22. 15:33

A PayPal online fizetési megoldásokat szolgáltató cég partnerségre lépett a Visa nemzetközi kártyatársasággal, így a kártyás fizetés során a PayPalos számlájukat használhatják majd a vevők.

A megállapodás nyomán a PayPal mobiltelefonos alkalmazásait használók számára lehetővé válik az azonnali készpénzfelvétel is, amennyiben összekötik felhasználói fiókjukat Visa betéti kártyájukkal. Charles King, a Pund-IT vezető elemzője szerint ezzel az Apple Pay és a Google Wallet online fizetési megoldások is komoly versenytársat kaptak.

Dan Schulman, vezérigazgató úgy fogalmazott, hogy ez egy új PayPal, amely aktívan keresi a partnereket a fizetési szolgáltatások digitális fejlődése közepette. Hozzátette:

szeretnék, ha a vásárlók bárhogyan tudnának fizetni, a Visával kötött megállapodás pedig lehetővé teszi, hogy a PayPal hatékonyabban jelenjen meg az üzletekben.

Elemzők szerint a tranzakciók Visa hálózatára való áthelyezése, amiért a PayPal díjat fizet a kártyatársaságnak, hatással lesz az online fizetési szolgáltató jövedelmezőségére. A PayPal elismerte, hogy jövőre nőni fognak a tranzakciós kiadásai, azonban a vállalat szerint a megállapodás nyomán újabb bevételi források nyílnak.

Win-win

A megállapodás részeként a PayPal többé nem irányítja a vevőket közvetlenül a bankszámlájukhoz, így elősegíti a kártyahasználatot, ezzel a kártyatársaságok tranzakciós díjakban részesülnek. Cserébe a Visa vállalta, hogy lehetővé teszi a PayPal használatát az érintéses fizetésre használható Visa terminálokon, amennyiben a PayPalnak sikerül erről megegyeznie a kártyákat kibocsátó bankokkal. A bankok ennek fejében látni szeretnék a PayPalon keresztül kezdeményezett Visa tranzakciók adatait, amibe a PayPal beleegyezett.

A PayPal eredménye a második negyedévben 323 millió dollárra, részvényarányosan 27 centre nőtt az egy évvel korábbi 305 millió dollárról, ami részvényenként 25 centet jelentett. A kaliforniai cég bevétele 15 százalékkal, 2,65 milliárd dollárra nőtt, meghaladva az elemzők által várt 2,6 milliárd dollárt. A 18 éve alapított vállalatnak 188 millió aktív felhasználója van, számuk 11 százalékkal nőtt egy év alatt.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.