Budapest, 2014. május 23.
Egy nyitott karosszériájú Volkswagen típusú személyautó halad el a Big Bus Tours Budapest hop on hop off rendszerben közlekedő városnéző turistákat szállító autóbusza mellett. A háttérben a Sziget Eye elnevezésű óriáskerék az Erzsébet téren.
MTVA/Bizományosi: Róka László 
***************************
Kedves Felhasználó!
Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget.
Pénzügy

A városnéző buszos cégek tárgyalnának a BKK-val

24.hu
24.hu

2016. 06. 27. 15:36

Korábban a témában:

Szakmai egyeztetést kezdeményeznek a fővárossal a budapesti városnéző buszok üzemeltetői, mielőtt a BKK Zrt. kiírná a koncessziós pályázatot a Fővárosi Közgyűlés júniusi döntése értelmében – mondta Toldi Annamária, a Program Centrum Kft. társtulajdonosa a három budapesti városnéző szolgáltatást végző cég közös sajtótájékoztatóján hétfőn Budapesten.

Korábban arról írtunk, hogy kiszivárgott: a Főváros egyetlen céggel kötne szerződést 20 évre.  

Hozzátette: bár a hivatalos pályázat még nem jelent meg, a cégek akár közösen is pályáznának, ami azonban a pályázati feltételek, és műszaki előírások ismerete nélkül nehéz.

Ismertetése szerint Budapesten 4 hop-on cég működik, a Program Centrum Kft. mellett a Big Bus márkanév alatt működő City Sightseeing Kft., a Mr. NILSZ Kft. és a City Tour Hop On Hop Off Kft. Ez utóbbi azonban a megállapodás ellenére nem vett részt a sajtótájékoztatón.

A 4 Magyarországon bejegyzett vállalat együttes árbevétele 2015-ben 1,5 milliárd forint volt, a cégek egyenként 80-100 dolgozót foglalkoztatnak. A fővárosnak a megállóhasználati engedélyekből évi 50-60 millió forint bevétele keletkezik – mondta.

Szeretnék elérni, hogy az új szabályozás ne csak közlekedési szempontokat vegyen figyelembe, hanem egyéb, speciális szakmai követelményeket is, ezek között például azt említette, hogy szabályozni kellene, hogy a buszokon hány nyelven kell idegenvezetést tartani.

Kitért arra, hogy sajtóinformációk szerint az új szabályozás 2017 januártól lépne életbe, a BKK tenderkiírása pedig 20 éves koncesszióban hosszú távra egyszereplőssé tenné a városnéző buszok piacát. Ez szerintük több száz fővel csökkentené az ágazatban foglalkoztatottak számát, és rontana a szolgáltatás színvonalán is. Egyetértenek a járatok számának maximálásával is. A járműpark fejlesztésének gátja, hogy a cégek csak maximum egy évre kapnak járatengedélyt – tette hozzá.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.