otp bank (otp bank, )
Pénzügy

Az OTP Faktoring többmilliós bírságot kapott

24.hu
24.hu

2016. 04. 05. 13:11

Az MNB 7,8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az OTP Faktoring Zrt.-vel szemben, mert úgy találta, hogy a cégnél több ponton jogsértő a panaszkezelési gyakorlat. A társaság egyes esetekben nem rögzítette megfelelően a telefonos panaszokat és jegyzőkönyveket, elmulasztotta a válaszadási határidőket, továbbá a panaszkezelési szabályzatát és nyilvántartását sem a jogszabályoknak megfelelően alakította ki.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) fogyasztóvédelmi célvizsgálat keretében vizsgálta az OTP Faktoring Zrt. tevékenységét abból a szempontból, hogy annak panaszkezelési szabályzata és gyakorlata megfelel-e a vonatkozó jogszabályi előírásoknak.

A jegybank eljárása során megállapította többek között, hogy a pénzügyi vállalkozás a vizsgált időszakban közel egy hónapig nem, vagy hiányosan rögzítette a telefonos panaszkezelés során történt beszélgetéseket, elmulasztotta közölni az ügyféllel a panasz azonosítására szolgáló adatokat, s több esetben nem vagy csak hiányosan vette fel a jegyzőkönyveket.

További jogszabálysértést követett el az OTP Faktoring Zrt. azzal, hogy a panaszkezelési nyilvántartást hiányosan vezette. Egyes esetekben ugyanis az nem vagy nem megfelelően tartalmazta a panasz rendezésének határidejét, a felelős személy megnevezését, valamint a panasz érkeztetésének időpontját. A nyilvántartási hiányosságok mellett a korábbi panaszkezelési szabályzatai sem feleltek meg maradéktalanul az előírásoknak, mivel nem szerepeltetett benne több, jogorvoslati lehetőséggel kapcsolatos törvényi előírást, illetve az 5 percen belüli élőhangos bejelentkezésre vonatkozó szabályt sem.

Súlyosító körülmények

A feltárt hiányosságok nyomán az MNB ma közzétett fogyasztóvédelmi határozatában a vonatkozó panaszkezelési jogszabályok betartására kötelezte a vállalkozást, s a jogsértések miatt 7,8 millió forint bírságot is kiszabott. A bírság összegének meghatározása során a jegybank kiemelten vette figyelembe, hogy a panaszkezeléssel összefüggő előírások elsődleges fogyasztói jogokat fogalmaznak meg, s kizárólag ezek maradéktalan betartásával oldhatók meg hatékonyan és gyorsan az ügyfélproblémák.

Súlyosító körülményként értékelte az MNB, hogy a feltárt hiányosságok nagyszámú ügyfelet érintettek, a telefonos panaszok rögzítésében jelentkező hiba különösen hosszú időn keresztül állt fenn, s a vizsgált panaszok közel egytizedénél történt késedelmes válaszadás. Enyhítő körülménynek számított ugyanakkor az OTP Faktoring Zrt. együttműködő magatartása, valamint a hiányosságok azonnali kiküszöbölésére tett intézkedése.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.