Pénzügy

Jön Tarlós dugódíja

Dugódíjnak semmiképpen nem, legfeljebb használati díjnak lehet nevezni a Budapest-matrica névre hallgató megoldást – mondta a Világgazdaságnak Ekés András szakértő, a Városkutatás Kft. ügyvezető igazgatója. Az új koncepció szerint az egész városra érvényes éves matrica 5000 forintba, a havi 400-500 forintba kerülne. A Budapest-matricát kombinálhatnák egy, a belső területre érvényes matricával, amelynek a díját még nem határozták meg.

Az évi 5000 forintos éves díj – munkanapokra számolva – napi 20 forintot jelentene az autósoknak, ami nem okozna különösebb megterhelést a járművezetőknek. Az autósok többsége minden bizonnyal megfizetné az összeget, függetlenül attól, hogy miként ellenőriznék a matrica meglétét – mondta a szakértő. Sem az ellenőrzés módja nem ismert, sem pedig az, hogy kiknek kellene megvásárolniuk a matricát. Havi matricát kell-e váltani például egy Budapestre látogató vidéki autósnak vagy egy külföldinek, aki akár csak átutazik a városon? Vonatkozik-e a budapestiekre a Budapest-matrica?

“A szakértők szerint az autósok lenyelnék, és valamennyi bevételt is hozna a fővárosnak, és egyben kipipálható lenne a dugódíj bevezetésével kapcsolatos brüsszeli elvárás, vagyis így lesz is dugódíj, meg nem is” – emelte ki Ekés András. Ugyanakkor nem biztos benne, hogy Brüsszel számára egy, a megyei matricát lemásolni szándékozó városi használati díj elégséges lesz a 4-es metró kapcsán elvárt, a város legforgalmasabb területeire bevezetni javasolt forgalomszabályozó megoldáshoz.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik