Pénzügy

A fürdőknek is jót tesz a gyenge forint

wellness (wellness)
wellness (wellness)

A sárvári termálfürdő igazgatója szerint több cseh, szlovák és osztrák vendég érkezhet. Ami kell is, hogy kompenzálják a kieső orosz forgalmat.

Viszont

A svájci frank és az euró erősödése jót tehet a magyar fürdőknek, a rubel leértékelődése pedig csak olyan turisztikai desztinációkat érinthet, amelyek túlzottan egy piacra koncentráltak. Magyarország így olcsóbbá válhat az idelátogató külföldieknek.

Többet kapnak a pénzükért

Idén továbbra is erős lehet a szlovák, cseh turisták piaca, az osztrák nyugdíjasok pedig ismét lendületet kaphatnak, mert jóval több szolgáltatást tudnak megvásárolni a magyar fürdőkben az erős euró miatt – olvasható a Sárvári Gyógy-és Wellnessfürdő idei prognózisában.

Vancsura Miklós, a fürdő igazgatója szerint a pénzügyi változásoknak azok a fürdők lehetnek nyertesei, amelyek nem csak egy-egy nemzetközi régióra koncentráltak az elmúlt időben.

Az ország negyedik legnagyobb turisztikai forgalmat lebonyolító régiójába például sok cseh, osztrák, szlovák turista is érkezik. Ők azok, akik kedvezményezettjei lehetnek a valutaárfolyamok változásának. Mindebből persze a fürdővárosok is profitálhatnak, ha megfelelő szolgáltatásokat nyújtanak a vendégek számára.

Az orosz piac viszont összemenőben

Vancsura szerint mindez kompenzálhatja azt a kiesét, amelyet a turisztikai régió elszenvedett az orosz piacok változása miatt.

A Magyar Szállodák és Éttermek szövetsége szerint tavaly az oroszok nagyjából 60-70 milliárd forintot költöttek el éves szinten a magyar szállásokon. Ők azok, akik biztos, hogy kevesebbet utaznak majd, hiszen a rubel 40 százalékkal gyengült tavaly a dollárhoz és az euróhoz képest.

A belföldi turisták körében még mindig népszerűek a fürdővárosok

Vancsura egyébként úgy gondolja, téved az, aki a külföldi turistáktól várja a megváltást a fürdővárosokban. Idén is a magyar utazókra kell fókuszálniuk a turisztikai szakembereknek. Mint mondta: a hazai, közel kétszáz turisztikailag is jelentős fürdőbe évente több mint 30 millióan vesznek jegyet. S becslések szerint ebből mindössze kétmillióra tehető azok száma, akik külföldről érkeznek a magyar fürdőkbe.

Az igazgató szerint az egészségmegőrzés és a családi program lehet a kulcsszó a magyarok számára, ha fürdővárosokról van szó.

Családi programnak jó lehet

Megemlítette azt is, hogy kutatások szerint: a magyar szülők meglehetősen túlterheltek, így a közös fürdőbe utazás is sokszor elmarad. Sőt, gyakran előfordul az is, hogy alig beszélgetnek gyermekekkel: az átlagszülő mindössze napi 7 percet szán csak a kisebb családtagokra!

Vancsura szerint itt jöhetnének be a fürdők is a képbe: a közös játék, a kirándulás, az utazás, a fürdőzés mind-mind segítheti a közös idő tartalmas eltöltését.

Mint csütörtökön megírtuk, a vasárnapi zárva tartás március közepi bevezetésével a kormány is abban bízik, hogy pláza helyett pl. fürdőbe mennek majd a magyar családok.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik