Pénzügy

Amikor csak a sárkányölős mese segíthet

sarkany(210x140).jpg (kínai újév, sárkány, )
sarkany(210x140).jpg (kínai újév, sárkány, )

Ismerős az a kérdés az állásinterjún, ami úgy kezdődik, hogy „Meséljen egy olyan esetet, amikor...", és utána valami nagyon kellemetlen jön? Nem is olyan vészes, ha felkészül.

A módszert, amikor egy igen kellemetlen kérdéssel zavarba akarják ejteni az álláskeresőt alapvetően már nem tartják hatékonynak, de mégis sok helyen alkalmazzák, így bárki belefuthat. A Profession.hu azt nézte meg, hogyan vághatjuk ki magunkat a támadó és alattomos helyzetből a Forbes magazin tippjei alapján.

Íme néhány, a tipikusan nemszeretem kérdésekből:
“Meséljen egy, a szakmai pályafutása alatt történt olyan esetről, amikor…
– tanult a saját hibájából!
– egy nehéz ügyféllel/munkatárssal/főnökkel/kellett együtt dolgoznia!
– csapatmunkát kellett végeznie!
– hirtelen felmerült problémát kellett megoldania!
– ki kellett lépnie a saját komfortzónájából!

A Forbes szakértője szerint a kellemetlen kérdés sikeres megválaszolásához a “sárkányölés meséjének” technikáját kell alkalmaznunk! Ez a módszer egy jól átgondolt, frappáns történet, mely tartalmazza a kihívást, a megoldást és a győzedelmes befejezést.

És következzen egy jól sikerült válasz arra a kérdésre, hogy: “Meséljen egy esetről, amikor sikeres csapatjátékos volt!”
“X vállalatnál dolgozva a supervisor kollégám épp szülési szabadágon volt, amikor hirtelen egy komoly számítógépes rendszerhiba ütötte fel a fejét. Nem láttuk a rendszerben a vásárlók által már leadott online rendeléseket és nem tudtunk új rendeléseket se fogadni a weblapon. A fogyasztók érthető okokból igen csalódottak voltak. Ekkor az ügyfélszolgálati csapatból hárman összefogtunk és elkezdtük manuálisan egyesével felvinni a rendeléseket egy Excel táblázatba és telefonon leegyeztetni minden egyes tételt a kézbesítő szolgálattal. Eközben az IT-kollégák a technikai probléma megoldásán dolgoztak, amely egy egész héten át tartott. Ez idő alatt a rendelések 75 százalékát sikerült kiszállíttatnunk a kézi adatbevitel segítségével, és a két legjelentősebb fogyasztónk bizalmát is sikerült megőriznünk.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik