Pénzügy

Ingyenes telefonálással csábít a Tesco

Az áruházlánc a vásárlások után nemcsak levásárolható pontokat ad, hanem lebeszélhető percekkel is igyekszik még jobban magához kötni törzsvásárlóit.

Az áruházlánc klubkártyás és mobiltelefonos üzletága október elsején indította el közös hűségprogramját. A lényeg az, hogy akik rendelkeznek a kártyával, és tescós mobillal is, azok a vásárlásaik után nemcsak egy az egyben levásárolható pontokat kaphatnak (alapesetben 200 forintonként 1 pontot). Hanem ezer forintonként 1 lebeszélhető percet is, amennyiben tescós a mobiljuk.

Így kaphatják meg az ingyenes beszélgetést

A vásárlások után járó perceket minden hónap végén összesítik, és a következő hónap elején írják jóvá. A felhasználható percek számáról és felhasználási idejéről pedig SMS-értesítést kap a vásárló.

Az ingyen percek belföldön, normál díjas mobil-vagy vezetékes telefonszámok hívására használhatók fel egyébként, legfeljebb 30 napig. Tehát egyik hónapról a másikra nem lehet átvinni, összegyűjtögetni a perceket. És megfordítva a dolgot, ha valaki minden hónapban ingyen szeretne (valamennyit) telefonálni, akkor hűségesen a Tescókban kell költenie, online, vagy offline.

Az ezer forintos klubkártyás vásárlásért kapott egy ingyen perc értéke egyébként díjcsomagtól függően bruttó 45 vagy 59 forintot jelent.

Számoljunk

Aki nem sokat telefonál, és egyébként is a Tescóban vásárol, annak teljesen komfortos lehet a megoldás. Akár akkor is, ha eddig nem onnan volt a mobilja. Főleg, hogy a számhordozás is lehetséges.

De a váltás előtt azért érdemes megnézni a telefonszámlát, hogy jelenleg mekkora a percdíjunk (a tescósnál jóval olcsóbbak is vannak), és havi hány percet telefonálunk átlagban. Az is érdekes, hogy van-e hűségidőnk a jelenlegi számunkra, díjcsomagunkra.

És mindezt vessük össze azzal, hogy mennyit költünk (tervezünk költeni) havonta az áruházlánc üzleteiben.

Ha például havi 50 ezer forint körül tescózunk minden hónapban, és nagyjából 50 percet telefonálunk, akkor minden oké. De ha mondjuk csak húszezret költünk az áruházban, és két órát telefonálunk, ráadásul a tescósnál kedvezőbb díjon, akkor nem éri meg váltani.

Viszont arra például akkor is jó lehet a dolog, hogy ha a gyerekünknek akarunk mobilt, akkor ingyen beszélhessen, és egyúttal megtanulja beosztani a perceket. Mindegy ugyanis, hogy a saját telefonunkat rendeljük a percgyűjtéshez, vagy például az övét (de csak egyet számot lehet).

De mit akar elérni ezzel a Tesco?

Kíváncsiak lettünk volna rá, vajon mi a fontosabb az áruházláncnak, mit remél leginkább az akciótól. Hogy több klubkártyás vevője lesz? Vagy hogy több mobilos ügyfele? Kiderült, ők igazából azt várják, hogy a klubkártyát gyakrabban használja majd az a mintegy 2 millió tulajdonos, akik már rendelkeznek vele. Vagyis hogy ők többet vásárolnak majd náluk.

Arra a kérdésünkre nem válaszoltak, hogy mennyi most az átlagos havi költés a klubkártyásoknál.

Kíváncsiak lettünk volna még, hány mobilos ügyfelük van már, és ők mennyit költenek átlagban. Illetve hogy mekkora az átfedés a két tábor (a klubkártyások és a mobilosok) között. És azt is szerettük volna megtudni, hányan regisztráltak már az indulás óta az ingyen percekre. A válaszokat azonban csak későbbre ígérte a Tesco Mobile.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik