Pénzügy

Brutális új adót vet ki a kormány

Ácsolják az eszközt, amivel simán kinyírható a nem kormánypárti sajtó.

A Fidesz-KDNP hétfőn egyéni képviselői indítvány formájában benyújtja a reklámadóról szóló törvényt – értesült kormányközeli forrásból az atv.hu.

A tervezet szerint az adóalap félmilliárd forint alatti része után nem kell a cégeknek reklámadót fizetniük, ötmilliárd forintig 1 százalékot, az adóalap 5 milliárd forintot meghaladó, de 10 milliárd forintot meg nem haladó része után 10 százalékot, 10 milliárd forintot meghaladó, de 15 milliárd forint alatt 20 százalékot, 15 és 20 milliárd között 30 százalékot, míg 20 milliárd forintot meghaladó rész után 40 százalékot kell adózniuk a médiavállalatoknak.

A kormány tavaly tavasszal dobta be az új adónem bevezetésének lehetőségét, majd a kérdés lekerült a napirendről. Akkor olyan vélemények jelentek meg, hogy a reklámadó lebegtetésével a kereskedelmi médiumok „kordában tarthatók” a választásokig. Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója tavaly a Marketing & Médiának adott interjújában elfogadhatatlannak nevezte az új adónemet, ami szerinte nemcsak a csatornának, hanem az egész ágazatnak ártana. Hozzátette: a kormány jobban tenné, ha a reklámadó bevezetése helyett a köztévé költségeit csökkentené.

Szakértői találgatásokat hallani arról, hogy az egyységesen kivetett adót a kormányközeli médiumok más csatornákon (hirdetésben, pályyázatokon, szponzorálással) “visszakapnák”, a hatalommal kritikus csatornák viszont elvérezhetnének.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik