Pénzügy

Nem szeretjük, ha a lakásunktól messze kell dolgoznunk

biciklizők (kerékpároznak)
biciklizők (kerékpároznak)

Egyharmad autóval jár dolgozni, egyre többen bicikliznek és csak minden ötödik embernek kell napi egy óránál többet utaznia ahhoz, hogy beérjen.

A munkába járók egyharmada autóba ül reggelente, egynegyedük tömegközlekedik, de a kerékpárt is sokan választják már – derül ki a Profession.hu “Munkahelyi környezet” című kutatásából.

Az idősebbek nem mennek más városba dolgozni

A magyar munkavállalók egyharmada minden nap ingázik a lakhelye és a munkahelye között. Jellemző, hogy közöttük az átlagosnál magasabb arányban vannak a férfiak és a húszas éveikben járók. Ezzel szemben az idősebbeknél kevésbé jellemző, hogy nem a saját településükön keresnének munkahelyet.

A 2500 válaszadó közül minden ötödik ember legalább napi egy órát tölt utazással, míg a válaszadók közel fele maximum napi fél órát szán erre. Függetlenül a közlekedési eszköztől, a válaszadók felének kevesebb, mint fél órát vesz igénybe a napi ingázás a munkahely és a lakása között.

A legtöbben kocsival járnak

A közlekedés módját vizsgálva 32 százalékkal még mindig az autósok vezetnek, őket követik 25 százalékkal a tömegközlekedést választók, de meglepően jó arányt, 15 százalékot hasítanak ki a kerékpárosok is. Náluk 1 százalékkal kevesebben gyalogolnak.

A távolsági buszt használók (6 százalék) és a vonatozók (4 százalék) mellett már kimutatható adatot értek el a motorosok is, igaz ők még csak 2 százalékkal, de a hidegebb őszi hónapokban is jelen vannak az utakon.

A biciklivel munkába érkezők között csupán 2 százalékkal nagyobb a férfiak aránya és az életkort vizsgálva is egyenletes az eloszlás: a 20-29 évesek között 11 százalék, a 30-49 korosztályból 17 százalék, az 50 felettieknél pedig 13 százalék kerékpározik naponta a munkahelyére.

Ugyan nemzetközi összehasonlításban, a biciklihasználatnál Magyarország a 27 uniós országból csupán a 17. helyet foglalja el az ECF, az Európai Biciklisták Szövetségének barométere szerint, mégis a folyamatos növekedés tetten érhető a Profession.hu kutatásainak eredményeiben is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik