Pénzügy

Éledezik a magyar munkaerõpiac?

A vállalatok ugyan nem igazán bíznak a gazdasági helyzet rövid távú stabilizációjában, ennek ellenére egyre többen tervezik új dolgozók felvételét Magyarországon is.

A hazai cégek többsége bõvíteni szeretné a munkatársai körét, habár a gazdasági növekedés kilátásait már nem tartják olyan kedvezõnek, mint egy évvel ezelõtt – derült ki a Regus Business Confidence Index kutatásából.

A válaszadó magyar vállalatok 51 százaléka nyilatkozta azt, hogy a következõ két évben növelné alkalmazottai számát. Mindez látszólag ellentmond a kutatás többi részében megfigyelhetõ piaci tendenciának: Magyarország a 2011. áprilisi eredményekhez képest 15 pontot veszített az általános üzleti várakozásokat tekintve, így az indexe jelenleg 90 ponton áll.

A felmérésbõl az is kiderült: egyre inkább nõ az igény a rugalmas formában foglalkoztatott munkavállalók iránt. A növekvõ kereslet a foglalkoztatási szerkezet átalakulásával magyarázható, amelyben elõnyt élveznek azok, akik hajlandóak a hagyományostól eltérõ konstrukcióban dolgozni. Ennek egyik jele, hogy a vállalatok egyre több szabadúszót, frissdiplomást és távmunkást keresnek, amellyel jelenleg versenyelõnyt, késõbb pedig növekedést kívánnak elérni. 55 százalékuk több szabadúszót, a válaszadók negyede pedig több távmunkást kíván felvenni a 2011–12-es évben.

A hazai cégek 59 százaléka szerint a gazdasági fellendülés csak 2012 második felére várható. A bevételüket növelõ vállalatok aránya jelenleg 27 százalék, amely a hat hónappal ezelõtti értékhez képest 11 százalékkal csökkent; a nyereségnövekedésrõl beszámoló cégek aránya ez idõ alatt 5 százalékponttal, 29 százalékra növekedett.

A 2011-es év ígéretes kezdete után hat hónappal a globális kilátások egyértelmûen az ellenkezõjükre fordultak – mondta Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a vállalatok egyre aktívabban fektetnek be legértékesebb eszközükbe: az emberi erõforrásba.

A szabadúszás és a távmunka elõnyeit kihasználva már egészen kisméretû vállalkozások is alacsony kockázat mellett jelenhetnek meg a célpiacokon – fûzte hozzá Mark Dixon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik