Pénzügy

Karácsony a cégnél: amikor kötelező a buli

Egyes cégek külső vállalkozót kérnek fel a karácsonyi évvégi buli megrendezésére, mások viszont saját maguk szervezik meg. Ez leginkább a cégmérettől, a vendégek számától függ. Egy felmérés szerint a vállalkozások ötöde szervez az idén karácsonyi bulit, ők úgy látják: ez az egyik legjobb módja annak, hogy megköszönjék a dolgozóknak az egész éves fáradozásukat.

A rendezvényszervező cég kiválasztásakor az ár a legfontosabb, a megrendelők csak ezután nézik meg, hogy milyen műsort, programot, helyszíneket kínál az adott szolgáltató. Emellett a vállalkozó jó hírneve is fontos – derül ki a győri Diadém Rendezvényiroda 2010-es felméréséből. A válaszadók fele megpróbál megbízható rendezvényszervező céget választani, több forrásból tájékozódnak, leellenőrzik a leendő partner korábbi munkáját.

A rendezvényszervezési szokások terén végzett kutatás eredményeiből kiderült: a vállalkozások többsége szerint fontosak a céges rendezvények. Közel ötödük nyilatkozott úgy, hogy biztosan megrendezi a karácsonyi, évvégi partit 2010-ben, a cégek fele pedig valószínűleg rendez valamilyen partit. A válaszadók szerint egyformán fontos a saját munkatársak lojalitásának erősítése, és a partnerek elkötelezettségének elérése – ebben szerintük céges rendezvények segíthetnek. (A felmérést Észak-Dunántúl öt megyéjében, az 50 és 250 fő közötti létszámot foglalkoztató cégek körében végezte az Alitera Kft.)

Erősíti a belső és a külső kommunikációt

Egyes cégek csak a munkavállalókat, mások viszont az üzleti partnereiket is meghívják a karácsonyi partira. Herczku Mónika karrier-tanácsadó szerint az évet lezáró karácsonyi bulik azért is fontosak, mert a munkaadónak lehetősége nyílik megköszönni az alkalmazottaknak az egész éves kemény munkájukat, ezzel pedig növelheti a motivációjukat is. A céges parti a vezetőnek például remek alkalom arra, hogy beosztottakat „munkamentes környezetben” jobban megismerje. Hallhat olyan információkat, visszajelzéseket, melyek a napi rutin során nem jutnának el hozzá. A céges karácsonyi parti valójában társasági köntösbe bújtatott üzleti esemény, melyen a részvétel a cégvezetőinek és a munkatársainak is kötelező – hívta fel a figyelmet a tanácsadó.

Vannak azonban olyan bakik, amibe önkéntelenül is belecsúszhatnak a szervezők: ha a helyszínt rosszul választják meg, tönkretehetik az egész rendezvényt. Nem szabad olyan helyre szervezni, amit nehezen közelíthet meg a kollégák nagy része, és fontos, hogy több helyiségből álljon. Ha olyan a parti, akkor helyet kell biztosítani mind a táncos lábúaknak, mind a beszélgetni vágyóknak. A meghívón az is fel kell tüntetni, hogy milyen öltözékben jelenjenek meg a vendégek, ezzel elkerülhetők a félreértések, a kellemetlenségek. Általános szabály, hogy inkább legyen valaki kissé túl-, mint alulöltözött – javasolja Herczku Mónika a Profession.hu-n megjelent jó tanácsaiban.

Színes a paletta

A rendezvényszervező cégek igen változatos műsorokat ajánlanak. A buli zene nélkül elképzelhetetlen, de mellé más típusú szórakozási lehetőségekkel is készülhetnek a szervezők. Az egyik vállalkozás például a középkorba repíti el a vendégeket, egy másik a reneszánsz hétköznapokat viszi el a céges buliba. Van olyan is, amely kaszinóval, kvízjátékkal szórakoztatja a nagyérdeműt. Népszerű a cowboy- vagy gengszter-tematika is. A bűvészek, jósnők, asztrológusok is gyakori vendégek, a műsort a zenekar mellett tánccsoportok, kabaréjelenetek vagy dumaszínházi előadások is színesíthetik.

Az éttermek, hotelek mellett a galériák, múzeumok termei a legnépszerűbb helyszínek, ám előfordul, hogy valami egészen különleges helyre, például barlangba, színházba, hajóra vagy ódon borospincébe szervezik a bulit. Ha ez tükrözi a munkatársak ízlését, akkor telitalálat lehet, ha viszont nem, az nagyon nagy lebőgést eredményez. Azt sugározza ugyanis, hogy a cég nem ismeri a dolgozóit, vagy nem fontos a számukra, hogy a lehető legtöbben jól érezzék magukat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik