Pénzügy

10 tuti tipp a fahéjillatú irodáért

Fontos, hogy valami jókedvre derítse a dolgozókat karácsony táján, vagy legalábbis tartsa bennük a lelket. Ez lehet néhány dísz, jótékonykodás, egy vezetői dicséret, vagy akár egy meglepő gesztus a főnöktől.

Tíz tipp arra, hogy könnyebben eljöjjön az ünnepi hangulat az irodában is.

1. Díszítsék fel a munkahelyet!
A környezet visszahat a dolgozók kedélyállapotára. A díszítés lehet karácsonyi, de akár egyszerűen a plafonra akasztott csillogó hópelyhek is.

2. Segítsenek a rászorulóknak!
Sok szervezetnél vannak dolgozók, akiknek gondot okoz, hogy kijöjjenek a fizetésükből. A HR-osztállyal közösen azonosíthatják, hogy kik ők, és együtt kitalálhatják, miben tud nekik a vállalat segíteni az ünnepek idején.

3. Nyújtsanak segítő kezet a cégen kívülieknek is!
A vezető bátorítsa a munkatársakat az adakozásra, illetve önkéntes munkájukkal álljanak egy jó ügy mellé.

4. Legyen a vezetőség személyes!
Egy, az igazgató vagy a vezetőség tagjai által kézzel írt üdvözlőkártyánál kevés költséghatékonyabb módja van, hogy közvetlen kapcsolatot teremtsenek a munkavállalókkal.

5. Értékelje a teljesítményt!
Minden egyes dolgozót méltasson azért, amivel járult hozzá a cég sikeréhez az év folyamán.

6. Csináljon valami szokatlant!
A dolgozók imádják, ha vezetőjük valami meglepőt tesz. Menjen dolgozni Mikulás-ruhában, vagy hirdessen ünnepi sapkaversenyt. A lényeg, hogy mosolyra fakassza a munkatársakat.

7. Hívja meg a dolgozók családját a munkahelyre!
Munkatársai valószínűleg a legtöbb idejüket a munkahelyükön töltik, legalább az ünnepek idején érdemes a munkát és a családot elválasztó vonalat átlépni – ha csak egy bögre kakaó és pár sütemény erejéig is

8. Ossza meg a sikereket!
Ha nem is ért el csillagászati eredményeket a cég, biztosan van olyan terület vagy eredmény, amire jól esik visszagondolni. Ezt az örömet a munkatársaknak is adja meg!

9. Legyen rugalmas!
A lehetőségek minden cégnél eltérőek, mégis törekedjen rá, hogy a dolgozók elintézhessék a bevásárlást, felkészülhessenek az ünnepekre. Például engedje meg nekik, hogy a munkaidejüket átcsoportosíthassák.

10. Tartsanak rendezvényt!
A gazdasági helyzet miatt sok cég lemondja a vállalati karácsonyt, pedig minimális ráfordítással is lehet olyan eseményt szervezni, ami segít, hogy egy kis időre a munkatársak maguk mögött hagyhassák a hétköznapok felelősségét és nyűgét, és egy jót beszélgethessenek.

(A „Miért mosolyog mindenki? – a titok az érzelmek, a produktivitás és a profit hátterében” című könyv szerzőjének Paul Spiegelmannak a vezetőkhöz intézett tanácsai. Forrás: Humán Rent Press.)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik