Pénzügy

Jó példákkal csábítják munkába a romákat

A társadalom perifériájára szorult romákat célozza az a plakátkampány, amely a napokban indult Csehországban. A „Tégy valamit!” című hirdetések a munkaerő-piaci visszailleszkedést ösztönzik, ismert roma személyeket állítanak példaként eléjük.

A plakátok négy jól ismert, roma származású személyiséget ábrázolnak: Radek Bangát, a Gipsy.cz zenekar tagját, Jarmila Balazova újságírónőt, David Benákot, a prágai 14. kerületi önkormányzat szociális és egészségügyi osztályvezetőjét és Denisa Demetrova színésznőt. A posztereken kétféleképp láthatóak, elkeseredett munkanélküliként, illetve munkájukat végző, sikeres és elégedett személyként.

Denisa Demetrova a plakáton segélyesként és szövegkönyvet tanulva szerepel (forrás: Romea.cz)

Denisa Demetrova a plakáton először segélyesként, majd olvasás közben szerepel. A cseh felirat mellett a romákat a saját nyelvükön is megszólítják (forrás: Romea.cz)


A plakátkampányt tizenegy csehországi városban indították el, és regionális tévéadók is csatlakoztak hozzá, illetve az interneten is találkozhatunk majd vele. Szervezője, a Romea érdekvédelmi szervezet szerint a megpróbálják felrázni a sokszor apátiába és depresszióba csúszott, munkanélküli romákat, saját sorsuk kézbevételére bíztatva őket – adta hírül a Humán Rent Press.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik