Az állásportálon szereplő hirdetések vizsgálatából kiderült: a hiányszakmáknál a diploma és a tárgyalási szintű nyelvtudás alapkövetelmény, de a többéves szakmai tapasztalat is fontos. Martis István, a Profession.hu értékesítési vezetője elmondta, hogy arról nincs adatuk, mennyi idő alatt találják meg a vállalatok a megfelelő munkatársat. A weboldalukra egy órán belül kikerül a hirdetés, és akár már pár órán belül érkezhetnek jelentkezések. Innentől kezdve kizárólag a hirdető cég kiválasztási folyamatától függ, hogy mennyi időn belül tudja felvenni az új kollégát.
Az interneten keresztül hirdető cégek legjelentősebb része egymilliárd forint feletti árbevétellel rendelkező vállalat, a kisebb hányaduk pedig kis- és középvállalkozás. Ez utóbbiak száma egyre nő. Az értékesítési vezető szerint azért, mert ez a toborzási forma a legolcsóbb. És a leginkább hiányszakmának számító informatikusok hol máshol keresnének, mint az interneten.
Egy hirdetés – ezer kattintás
Nagyon sok a jelentkező az asszisztencia, adminisztráció területére, átlagosan jóval ezren felül nézik meg az ilyen kategóriájú hirdetéseket. Népszerű az értékesítés és a marketing is. A vendéglátás, idegenforgalom szintén a legnézettebbek között szerepel annak ellenére, hogy ezen a területen elég kevés a hirdetés.
Forrás: Profession.hu
Az állásokat elemezve kiderült: a legnépszerűbb munkakör az adatrögzítő, az asszisztens, a területi képviselő, az ügyfélszolgálatos és a recepciós. A hiányszakmáknál – például az informatikai és mérnöki, műszaki területen – komoly verseny folyik a cégek közt a munkavállalókért.
„Olyan hirdetés, amelyre nincs jelentkezés, gyakorlatilag nem létezik. Vannak persze olyanok, amik keveseket érdekelnek, de ezek általában valamilyen speciális területre keresnek szakembert” – mondta Martis István.