Pénzügy

Médiasztárok kampányolnak a tudásért

Sztárok támogatják a szakképzést és felnőttképzést népszerűsítő tévéműsort, a MindenTanulást. Konkrét nézettségi mutatókkal még nem rendelkeznek a készítők, de meggyőződésük, hogy időtálló, tartalmas alkotással járultak hozzá a tudás vonzóvá tételéhez.

A Duna Televízióban futó sorozat az egész életen át tartó tanulásra, a tudás értékére hívja fel a figyelmet. Jelenleg arról folynak a tárgyalások, hogy a Magyar Televízióban is bemutatják a sorozatot, de amíg nem születik megállapodás a két csatorna között, addig az internetről bárki letöltheti, és a közeljövőben DVD-n is megjelentetik.

A Mindentudás Egyeteme című műsor hatalmas sikerén felbuzdulva a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet (NSZFI) „fejéből” pattant ki a sorozat ötlete. Az akadémiai előadásokból, kerekasztal-beszélgetésekből és riportfilmekből álló, hatvanrészes széria kétféle embertípust céloz meg: a szakképzetleneket és azokat, akik halmozzák a tudást, és úgy érzik, hogy még tanulniuk kell.

Dr. Zachár László, az NSZFI főigazgató-helyettese szerint a
médiasztárok bevonása hatalmas lépés, ugyanis sok ember felnéz rájuk,
így az ő példájuk előbbre viheti a szakképzés és az élethosszig tartó
tanulás népszerűsítését. Bálint Antónia, Tornóczky Anita, dr. Sütő Enikő és Pély Barna mindannyian részt vesznek valamilyen szinten az oktatásban – ki diákként, ki tanárként. A hírességek a MindenTanulás népszerűsítésében így hitelesen nyilatkozhatnak, hiszen mindannyian az életükkel is bizonyítják az általuk képviselt eszmét.

„Motiváció, fejlődés, váltani akarás, a tanulási módszerek és önmagunk megismerése a lényege a műsornak. És arra is választ ad, hogy miért hasznos a tudás” – tette hozzá a főigazgató-helyettes. Zachár már tervezi a következő sorozatot, amellyel visszasegítené a munkaerőpiacra az onnan a képzetlenségük miatt kiszorult tömegeket.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik