Pénzügy

Híd a művészet és az üzleti élet között

Az Arts & Business képzés a kulturális területtel foglalkozó menedzsment jelenlegi legfontosabb feladatát, a művészeti és az üzleti szektor kapcsolatának kiépítését, a kulturális programok hatékony finanszírozását állítja a középpontba. A cél az, hogy az üzleti szféra nagyobb szerepet vállaljon a művészeti élet támogatásában.

35 hallgatóval kezdte meg munkáját 2008 februárjában a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Arts & Business menedzser posztgraduális képzése. „Közel 50 fő jelentkezett, ez azt érzékeltette számunkra, hogy van érdeklődés a piacon a képzés iránt” – mondta Dér Cs. Dezső főiskolai adjunktus, a szakirányú továbbképzési szak vezetője.

A képzés nem klasszikus oktatás, hanem egyfajta műhely. Bár az oktatók elismert és gyakorló szakemberei saját területüknek, még ők is bevallják, olykor szívesen beülnének egy-egy órára, mert kíváncsiak a másik tudásanyagára, arra az ismeretre, amit máshol ők sem kaphatnak meg – tette hozzá a szakvezető. A hallgatók művészek, cégek és közintézmények felső- és középvezetői, PR- és marketingmenedzserei, kommunikációs szakemberei közül kerültek ki.

Az Arts & Business oktatása abban tér el a szokásos kulturális menedzserképzéstől, hogy a partnerek segítségével gyakorlati helyszíneken – a Szépművészeti és a Petőfi Irodalmi Múzeumban, valamint a Millenárison, a Trafóban, a Magyar Állami Operaházban – folyik, elsősorban gyakorlati órák keretében, és nem csupán a kulturális, hanem az üzleti élet oldaláról is bemutatja egy menedzser feladatait.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik