Pénzügy

Porcelánbéka a környezetvédelemért

A Zöld Béka-díj célja, hogy vállalatokat felkészítse az Európai Unió környezeti vagy fenntarthatósági pályázatain való részvételre. A 2001 óta kiosztott porcelánbékát azok a vállalatok kapják, amelyek a szakértői zsűri szerint a legjobb környezeti vagy fenntarthatósági jelentést készítik. Az idén az Atel-Csepel Vállalatcsoport nyert.

A korábbi évek díjazottai


2001: Opel, Budapesti Erőmű Rt.
2002: nem osztottak díjat
2003: Budapesti Erőmű Rt., DENSO Hungary
2004: Dreher
2005: MVM Rt.
2006: AUDI Motor Hungária

A Deloitte pályázatára a korábbi években jellemzően 8-10 jelentést neveztek be, az idei év hozta meg az igazi áttörést, most 25 vállalat jelentést értékelt a szakmai zsűri. Mindegyik pályázat megfelelt azoknak a tartalmi követelményeknek, amelyeket a kritériumrendszerben meghatároztak.


A zsűri az idei mezőnyből az Atel-Csepel Vállalatcsoport jelentését tartotta kiemelkedőnek. Ez felelt meg legjobban a kritériumoknak, mind szerkezetileg, mind tartalmilag, mind pedig a minőségi kivitel tekintetében. A zsűri a cég társadalmi felelősség tárgykörében kifejtett tevékenységet értékelte, illetve a vállalat környezeti hatásainak képi bemutatását.


Az „első jelentést készítő” pályázó is elismerést kapott, ebben a kategóriában a Coloplast Hungary Kft. bizonyult a legjobbnak, így különdíjban részesült. A díjat minden évben független, nemzetközi, szakértői zsűri ítélte oda, melynek ebben az évben Bart István, az EU Environmental DG tisztviselője, Zilahy Gyula, a Budapesti Corvinus Egyetem docense és Szabó M. István környezetvédelmi szakújságíró voltak a tagjai.


A Zöld Béka-díj története


Az első, kizárólag környezeti jelentések Nyugat-Európában láttak napvilágot egy-másfél évtizede. Azóta mind a jelentések tartalma, mind a készítők köre sokat változott. A tartalmi fejlődést az mutatja, hogy a korábban „csak” környezeti jelentések többsége „fenntarthatósági” jelentéssé érlelődött. A fenntarthatósági jelentés annyival komplexebb, hogy abban a környezetvédelmi kérdések és értékek mellett sok más, a vállalatok társadalmi felelősségvállalását bemutató szempont is szerepet kap. A fokozódó érdeklődést mind Magyarországon, mind a régió más országaiban a kiadott jelentések számának folyamatos és erőteljes emelkedése jelzi.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik