Pénzügy

Együttműködik az üzleti és a nonprofit szektor

admin
admin

2007. 11. 06. 10:26

7 cég és 21 civilszervezet mintegy 9 millió forint értékben állapodott meg humánerő, valamint termékek és szolgáltatások cseréjéről a november 5-én megrendezett Piactér rendezvényen. A KPMG által fémjelzett rendezvényen az üzleti és a nonprofit szektor együttműködésének előmozdítása volt a cél – hagyományteremtő céllal.

A Piactér számokban


• 66 megállapodás
• 21 civil szervezet és 7 cég vett részt
• több mint 50 fő volt jelen
• az együttműködések összértéke több mint 8,5 millió forint
• a legnagyobb felajánlás 1,2 millió forint értékű tanácsadási szolgáltatás

A Piactér leginkább egy tőzsdéhez hasonlít, ahol egy másfél órás rendezvényen a társadalmi projektek kereslete és kínálata találkozik. A koncepció lényege, hogy konkrét igények találkozhatnak a felajánlásokkal, és a megállapodások eredményeképpen termékek és szolgáltatások cserélnek gazdát.


Nem pénzbeli felajánlásokról, adományokról van viszont szó: a résztvevő szervezetek a meglévő erőforrásaikat (szaktudás, kapcsolati tőke, infrastruktúra, tárgyi eszközök) viszik a Piactérre, és így olyan projektekről köthetnek megállapodásokat, amelyek szerves részét képezik saját társadalmi felelősségvállalási politikájuknak. A program játékszabályához még hozzátartozik, hogy a projekteket a partnerek 6 hónapon belül elkezdik megvalósítani.


Szőke Cecília, a rendezvény házigazdája, a KPMG CR-menedzsere elmondta: „A KPMG-Piactéren 66 együttműködési szándéknyilatkozatot írtak alá a résztvevő szervezetek, ezek között szerepel szakmai támogatástól kezdve közösségépítő programokon át az anyagi és tárgyi adományozásig számtalan konkrét megállapodás, ötvenezer forinttól 1,2 millió forint értékben. Bár csak a tervezett projektek mintegy feléhez kapcsoltak pénzbeli értéket a megállapodó felek, azok értéke így is eléri a csaknem 9 millió forintot.”


Robert Stöllinger, a KPMG vezérigazgatója a rendezvény megnyitóján kiemelte, hogy a KPMG társadalmi felelősségvállalás-, azaz CR-stratégiájának részeként elindított Piactér-projekt újszerű Magyarországon; a külföldön évek óta sikeresen működő programot az üzleti és a non-profit szektor együttműködésére dolgozták ki, lehetőséget adva a szervezetek találkozására, illetve a két szektor kapcsolatépítésére.


A projekt értékelését követően a KPMG rendszeresen, évi 1-2 alkalommal meg kívánja rendezni a KPMG-Piacteret, egyre nagyobb számú résztvevővel.

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.