A 2006 őszén piacra került üzleti tananyag nem új elméletekkel tűnik ki a sorból: a me-Learning® („menedzsment e-learning”) kurzusban a menedzserek egy olyan szimulációs kalandban (projektben) találhatják magukat, amely elrepíti őket a Himalája csúcsára. A kalandba most bárki belekóstolhat, ha megméretteti magát a tananyag alapján készült játékban, az Év e-Xpedícióvezetője cím elnyeréséért.
A játékban részt vevők között versenyt hirdettünk, amely 2006. november 6-án zárult le. A több mint 1200 expedícióvezető közül Dobos Krisztina ügyvezető lett a győztes, és nyerte el az Év e-Xpedícióvezetője címet és a címmel járó nyereményeket.
A vetélkedő lezárultától függetlenül Ön is megmérettetheti magát, és eljuthat a világ csúcsára.
„…Meredek hólejtőn menekülök lefelé. Sűrű köd van. A jó ég tudja, hol vagyunk, csak jussunk már le valahová. Persze, nem sokat látni. Egy valamire kell koncentrálnom a kicsúszás veszélyén kívül – a jéghasadékokra. Minden lépésnél számítani lehet rá, hogy leszakad alattam a hasadékot rejtő hókéreg. A legjobb, ha önerőből mászom ki a slamasztikából; már néhány méter mélyről reménytelen segítségért kiáltozni – a hó kiváló hangszigetelő…” – idézi fel egyik legutóbbi kalandját Erőss Zsolt (az ország legsikeresebb hegymászója, a Mount Everest eddigi egyetlen magyar meghódítója).
Bárki kipróbálhatja magát ilyen helyzetekben, az Év e-Xpedícióvezetője játékban! A játék az Európában most megjelenő, szimulációs hegymászókalandra épülő ProjektMenedzsment tananyagba enged bepillantást.
A Himalája csúcsára feljuttatni egy csapatot egy projekt keretében a kellemesen meleg irodában vagy otthon kattingatva nem is olyan félelmetes. Vagy mégis? Bármikor megjelenhet Igor, a rosszarcú pénzbehajtó.
Mi nem hittük el, hogy ez tényleg működhet, ezért kipróbáltuk. A kalandos (többször mókás) döntési helyzetek után komoly és találó visszajelzéseket kaptunk. Észre sem vettük, hogy repül az idő, és hogy eközben tulajdonképpen fejlődik a döntéshozó-képességünk. Bár a hegyi vezető serpák személyéről és viharban bekövetkezett válságos balesetről döntöttünk, mégis rengeteg párhuzamot találtunk valós életünkkel vagy a cégünk projektjeivel.
Ebben a játék és a tananyag szakértője Erőss Zsolt („Hópárduc”) is megerősített: „A hegymászás amellett, hogy maximálisan igénybe veszi szellemi és testi adottságainkat, olyan kalandot jelent, ami egy életre megfog jó néhány embert. Megállapítható, hogy mindennek a legfőbb mozgatórugója a kockázatvállalásából adódó játék.” A kockázat kétség kívül hozzátartozik Zsolt életéhez. A csúcstámadás sikerének szabályai pedig kísértetiesen hasonlítanak az új évezred üzleti sikereihez vezető szabályokhoz.
Próbálja ki magát! Meg tudja valósítani projektjét a világ csúcsán is? Vajon Ön lesz az Év e-Xpedícióvezetője?
A kalandon és a csúcs-érzésen kívül a győztest a következő értékes nyereményekkel jutalmazták a verseny szervezői:
1. Teljes North Face expedíciós ruházat 250 ezer forint értékben az Overland felajánlásával.
2. A ProjektMenedzsment me-Learning tananyag elérhetősége teljes terjedelemben, személyes coaching támogatásával.
Ha a játékkal kapcsolatban bármilyen technika segítségre van szüksége, a következő címen jelezheti: helpdesk@iqc.hu