Gazdaság koronavírus

Hatalmas visszaesés után kezd talpra állni a Burberry

Nurphoto / AFP
Nurphoto / AFP
A Burberry legfrissebb adatai azt mutatják, hogy a luxus ruházati és kiegészítő termékeket forgalmazó brit cég kezd kilábalni a pandémia okozta mélypontról, amihez jelentősen hozzájárult az ázsiai és az amerikai kereslet bővülése, számolt be az MTI.

A londoni központú cég honlapjára csütörtökön felkerült adatok szerint a március 27-ével zárult pénzügy évében bevétele 10 százalékkal, 2,3 milliárd fontra csökkent a koronavírus-járvány miatt boltjainak többsége ideiglenes bezárása, illetve a turizmus drámai visszaesése miatt. A bevétel a pénzügyi év első felében 30 százalékkal esett, a második felében 8 százalékkal nőtt.

A pénzügyi negyedik negyedévi adatok már komolyabb javulást jeleznek: a december végétől számított három hónapban összehasonlítható alapon számítva a bolti eladások 32 százalékkal nőttek éves összevetésben,

elsősorban annak a hatására, hogy az értékesítés az ázsiai és a csendes-óceáni térségben 75 százalékkal, az amerikai kontinensen pedig 40 százalékkal emelkedett.

Az áprilissal indult új pénzügyi évre a cég „magas egyszámjegyű” százalékos eladásnövekedéssel számol.

A március végével záródott pénzügyi évről a Burberry 396 millió font korrigált működési nyereséget jelentett, ami felülmúlt a szakértői várakozások átlagában szerepelt 378 millió fontot, de 8 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbi 433 millió fontnál.

Az 1856-ban alapított Burberry árfolyama a londoni értéktőzsdén a csütörtökön 11 órakor mintegy 8 százalékos mínuszban állt, a cég piaci értéke 7,85 milliárd font volt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik