Gazdaság

Magyar siker: világelső lehet egy kutyahám

Az idén 20 éves, magyar tulajdonú, szigetszentmiklósi központú JULIUS-K9 Zrt. és a K9-Sport Kft., valamint a két cég amerikai leányvállalata, a Julius-K9 Llc. (Tampa, FL, USA) nem csupán hazánkban, hanem világszinten is az innováció zászlóshajója a Pet-üzletágban, írják közleményükben (MTI OTS).

Kijelentik továbbá, hogy divatot, új irányt hoztak a kutyafelszerelések területén a köztudatba: a kutyasétáltatásra, gazdi és kutya közös szabadidős tevékenységére csábító kutyahámjai nem csupán forma- és színvilágukban, hanem a funkcionalitásukban is messze meghaladták elődjeiket. A magyar állami támogatásban részesített és kiemelt fejlesztésként kezelt “Rugalmas mellövű kutyahám” prototípusa úgy vélik 2018-ban új korszakot nyithat a kutyafelszerelési termékek piacán.

A Shanghaiban (Kína) megrendezett Pet Fair Asia 2017 kiállításon mindenesetre a márkanév elnyerte a 2016-2017 évre a “legnépszerűbb brand” díját, és a terméket bemutatták a Las Vegasban rendezett SuperZoo 2017 kereskedői vásáron (USA, 2017.07.25-07.27.) , valamint a márka által is szponzorált lipcsei World Dog Show (WDS, 2017.11.08-11.12.) világkiállításon szintén.

Már hamisítják is

A magyar márka már több kontinensen a világ legismertebb márkáihoz hasonló méretű tevékenységet folytat. A szabadalmak, használati minták és formatervezési minták leadása, nemzetközi kiterjesztése kizárólagosságot biztosít a tulajdonosnak a fejlesztés használatára, értékesítésére. Azonban, ha egy termékfejlesztés tényleg jól sikerült, az iparjogi védelem ellenére számolni kell a profitéhes, általában a fekete gazdaság bűvkörében burjánzó, másolati termékgyártók teljes hadával, írják.

A másolati termékekből nagy profitra szert tevő vállalkozások sora Kínától Európáig igyekezett legális és illegális eszközökkel, sok esetben optikailag az eredetivel teljesen megegyező termékeket a piacra dobni. Sokan közülük úgy próbáltak időt és teret nyerni, hogy az eredetire márkanévben és/vagy külcsínben erősen hajazó, vagy akár azzal szinte megegyező formatervezési mintákat adtak le szabadalmi hivatalokban, melyeknek megsemmisítési eljárása elhúzódik. Az ipar- és védjegyjog területén a magyar cég világszintű terjeszkedésének közvetlen oka sok esetben a másolati termékek gyártás vagy értékesítés szintű megjelenése volt újabbnál újabb földrajzi területeken. Ezáltal biztos márkavédelmi hátteret adnak az új piacokon, az Indiában, Indonéziában, vagy Thaiföldön értékesíteni kívánó új Partnereknek. A kereskedelmi partnerek érvényesülését a vállalat az amúgy silány minőségű másolati termékek globális terjedésének megakadályozásával is igyekszik segíteni.

A magyar cég a másolati termékek elsődleges gyártási helyén, kínai partnereivel karöltve a helyi iparkamara és vámhivatal segítségével 2017-ben négy gyár esetében élt a fizikai rajtaütés lehetőségével. A sikeres akció végrehajtását a legmegfelelőbb jogi képviselet felkutatását célzó, mintegy 40 kínai ügyvédi iroda monitorozása és a másolati termékeket felkutató magánnyomozói tevékenység előzte meg. A márka 2017-es szabadalmai és formatervezési mintái – a piaci elsőbbség biztosítása érdekében – jelenleg a kínai kiterjesztés szakaszában vannak. A vállalatvezetés eltökélt szándéka, hogy más innovatív magyar vállalkozásokat is segítsen kínai üzleti kapcsolataiban, támpontokat adjon és megossza velük tapasztalatait.

Kiemelt kép. MTI OTS.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik