Gazdaság

Kiadták az ukázt: mindenki egyen még egy almát

Évről-évre csökken az almafogyasztás, az egy főre jutó fogyasztás 12 kilogramm évente, amit 20-25 kilogrammra kellene növelni, ezért indítottak kampányt a fogyasztás élénkítésére – mondta Mártonffy Béla, a Nemzeti Agrárkamara (NAK) országos kertészeti osztályának elnöke az M1 aktuális csatornán pénteken.

Tájékoztatása szerint a november 18-ig tartó kampányban a fogyasztók öt kereskedelmi áruházlánc – Auchan, CBA, Metro, Spar, Tesco – fővárosi és vidéki üzleteiben ismerhetik és kóstolhatják meg a kiváló minőségű magyar almákat. A kampány az Agrármarketing Centrum, a Földművelésügyi Minisztérium és a NAK együttműködésével jött létre, már második alkalommal.

A magyar alma Európában a legjobb minőségű, erre fel kell hívni a figyelmet – tette hozzá. Nyár közepén még ez volt a hír:

Kevés a jó magyar alma
A termés minősége európai viszonylatban igen gyatra.

Kiemelt kép: Egy nő szedi a Golden almát a csorvási Hunapfel 23 hektáros gyümölcsfa ültetvényén 2017. szeptember 27-én. MTI Fotó: Lehoczky Péter

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik