Gazdaság

Nem szárnyal a nemzeti buszgyártás

A Volánbusz által rendelt 180 járműből egy sem készül el határidőre.

 

Augusztus 14-ére egyetlen darab sem készül el a Volánbusz által megrendelt 180 magyar csuklós buszból – értesült a Heti Válasz. Az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-nek 210 nap alatt kellett volna legyártania a járműveket 15,37 milliárd forintért, de ez a hetilap több forrása szerint nem fog sikerülni.

A vállalat mátyásföldi üzemében öt busz gyártása elkezdődött, de még a legjobban állónál is csak a vázszerkezet egy részét rakták össze. Az Ikarus ügyvezetője és résztulajdonosa, Mészáros Csaba érdemben csak ennyit reagált, „a szerződés nyilvános, aszerint kell és fogunk teljesíteni”.

A szerződés sorsa még nem dőlt el. Van olyan kormányközeli kör, amely kitolná a teljesítés határidejét. Még akkor is, ha ez súlyos jogi problémákat vet fel, és ezzel csak szőnyeg alá söpörnék a problémát, hiszen nehéz megmondani, mennyi plusz idő kellene az Ikarusnak.

Az ügy kellemetlen a kormányzatnak, mert darabszámban, összegben ez a legnagyobb megrendelés, amióta 2016 májusában meghirdette a nemzeti buszgyártási programot. Varga Mihály májusban azt mondta, a következő két évben csaknem kétezer új buszt vehetnek a Volán-társaságok. A nemzetgazdasági miniszter akkor abban bízott, hogy a hazai buszgyártó kapacitások 2020-ra elérik azt az 1100-1200 darabos éves termelési mennyiséget, amit a kormány megcélzott.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik