Gazdaság
autogyar(960x640).jpg (Array)

Brutális bírságot fizethet a Mercedes, a BMW, a Volkswagen

24.hu
24.hu

2017. 07. 24. 14:56

Ha beigazolódik a kartellgyanú, több tízezer fogyasztóvédelmi per jöhet Európában.
Korábban a témában:

A német és az uniós hatóságok az előző évi bevételek akár tíz százalékára rúgó bírságot is kivethetnek a vezető német autógyártókra, ha beigazolódik a kartellgyanú – írta a Süddeutsche Zeitung a Portfólió tudósításában.

Wolfsburg, 2015. szeptember 25.
A Volkswagen német jármûgyártó csoport emblémája a cég wolfsburgi irodaépületének tetején 2015. szeptember 25-én reggel. A VW igazgatótanácsa ezen a napon dönt a következõ vezérigazgató személyérõl. Az amerikai Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án leleplezte a céget, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemû jármûvébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai elõírások. (MTI/EPA/Rainer Jensen)
Súlyos kartellgyanú a legnagyobb öt német autógyárnál
Lehet, hogy a német gazdaság egyik legnagyobb kartellezési ügyére derült fény.

Mint arról beszámoltunk, a hétvégén robbant a hír, a német autógyártók évtizedek óta összejátszhattak, titkos egyeztetéseket tartottak a technológiákról, az alkatrészeikről, dizájnról, még a beszállítóikról is. Ha a vádak igaznak bizonyulnak, az EU versenyjogi hivatala és a német hatóságok több tízmilliárd euró büntetést is kiszabhatnak.

A Volkswagen közel 21, a Daimler 15, a BMW pedig 9 milliárd euró bírságot fizethetne a három autógyártó előző évi bevételeinek 10 százalékával számolva.

Valószínűleg ennél alacsonyabb lesz a büntetés, ha egyáltalán lesz. A német fogyasztóvédelem vezetője szerint ugyanakkor az autótulajdonosok számára is megnyílik a per lehetősége.

Klaus Müller szerint, ha beigazolódik a kartellgyanú, több tízezer per jöhet, valószínűleg az amerikaiakhoz hasonló gyűjtőperekre kerülhet sor Európában is. A perek alapját egyrészt az jelentheti, hogy a vásárlók jóval többet fizettek az autóikért, mint amennyit kellett volna, másrészt az is, hogy az autók a lehetségesnél alacsonyabb technikai színvonalúak voltak, kérdés azonban, hogyan lehet ezt a bíróság előtt bizonyítani.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2017. szeptember 6.
Patyi András rektor (középen b) és Trócsányi László igazságügyi miniszter (középen j) érkezik a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanévnyitó ünnepségére az egyetem új oktatási épületében 2017. szeptember 6-án.
MTI Fotó: Balogh Zoltán
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.