Gazdaság

Nem sajnáljuk a pénzt virslire

Sirály és virsli (sirály, virsli)
Sirály és virsli (sirály, virsli)

Egy év alatt 4 százalékkal nőtt a húskészítmények éves forgalma, így most már 265 milliárd forintot költünk kolbászra és felvágottra, ez 166 ezer tonna feldolgozott hús értékesítésének felel meg – írja a Világgazdaság a Nielsen felmérésére hivatkozva.

20 százalékos piaci részesedéssel a virsli fogy a legjobban, ezt követi a párizsi (16 százalék) és a sonka (12 százalék). Értékben viszont a sonka áll az élen (16 százalék), utána következik alig lemaradva megint a virsli (15 százalék), majd a szalámi (14 százalék).

A vásárlók továbbra is inkább a gyártói márkákat részesítik előnyben az áruházak saját márkás termékeivel szemben. Ezzel együtt csökkent az alacsony árkategóriás termékek részaránya a teljes eladásból, vagyis egyre inkább keresik a drágább, de jobb minőségű húskészítményeket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik