Gazdaság

Egészen elképesztő, mennyi pénzt költünk szénsavas italokra

üdítő (üdítő)
üdítő (üdítő)

Kulcsszerepet tölt be az élelmiszer-kiskereskedelemben érintett áruházláncok forgalmában a hideg italok értékesítése – írta a Világgazdaság csütörtökön a Nielsen piackutató adatai alapján.

Az ásványvíz bolti eladása tavaly március és idén február között ugyan öt százalékkal csökkent, de még így is 62 milliárd forintot tesz ki. A jeges tea forgalma négy százalékkal 17 milliárd forintra nőtt,

a szénsavas üdítőitaloké pedig stagnált a vizsgált időszakban, továbbra is 566 milliárd forint körül mozog.

Mindhárom italtípusnál stabil a gyártói márkák pozíciója: az értékben mért eladásból a vizeknél 67, az üdítőknél 87, a jeges teáknál 88 százalék a részesedésük – írta a lap.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik