Gazdaság

„A banki marketing változatos és izgalmas”

Minden tekintetben lépést tart a XXI. századdal, nyitott a világra és pörög egész nap, számára ez a boldogság. Ami ideje marad a kommunikáció mellett, azt a divat tölti ki. Bemutatjuk Peleskey Zsuzsát, a Raiffeisen Bank márkamenedzserét.

A bank szóról az emberek többségének nem az izgalom jut az eszébe, Ön mit lát benne?

A belépésem óta eltelt nyolc évet eseménytelennek egyáltalán nem nevezném. A mostani időszak megint egyfajta stratégiai újrakezdés, ami a bank újrapozícionálásáról szól. Áprilisban indult az új image-kampányunk, és mint a márkáért felelős menedzser része voltam minden izgalmas pillanatának . Idáig minden itt töltött év valami mást hozott a bank életében és így az én munkámban is. Jelenleg az időm nagy részét a márkamenedzselés és a márkakommunikáció teszi ki, ezeket szeretem a legjobban a kommunikációban, örömet okoz a stratégia kitalálása, adaptálása, az alkotás.

Fotó:Bielik István

Mióta foglalkozik márkakommunikációval?

Ezt csináltam régebben a Budapest Banknál is (Emese platform), de a mostani helyemen a Megbecsülés platform is hasonló munka volt. A frissen indult kampányunk az ügyfelekkel való minőségi kapcsolatot hangsúlyozza.

Korábban reklámügynökségnél dolgozott, utána került a bankszektorba. Tudatos döntés volt?

Egyáltalán nem, nem szoktam tudatos döntéseket hozni, az élet eddig mindig felülírta a terveimet, úgyhogy leszoktam a tervezgetésről. Úgy alakult, hogy a gimnáziumban franciául tanultam, éltem is egy ideig francia nyelvterületen, így adta magát a dolog, hogy a főiskola alatt francia cégeknek dolgozzam. Aztán egy munka kapcsán el kellett menjek egy reklámügynökséghez eladni valamit, ahol az első pillanattól azt éreztem, hogy hazaérkeztem. Szerelem volt első látásra. A családom ellenezte, de én feladtam mindent, és elkezdtem ügynökségi vonalon mozogni. Az 5 évnyi ügynökségi tapasztalat előnyt jelent a mostani munkámban is, tudok a nyelvükön beszélni, értem, mi történik, mit gondolnak, és ezért igyekszem empatikusan viszonyulni hozzájuk.

Aztán jött a válság…

Igen, a világban is, és én is úgy éreztem, valami másra is szükségem lenne, valami hiányzik most. Amióta az eszemet tudom, ruhabolond voltam, végigdolgoztam a gimnáziumot egy fagylaltozóban, csak hogy én legyek a legtrendibb a suliban, most is több nagy szekrénnyi ruhám van, és a cipőket is gyűjtöm, most már több, mint 300 párnál tartok. Körülnéztem, iskola szinten tudok-e ezzel valamit kezdeni, itt jött be a styling. Közben kiderült, hogy ez lehet több is, mint egy hobbi. Azóta már stílusgyakorlatot is tanítok abban az iskolában, ahol végeztem, azt is nagyon élvezem.

Hogy jön össze a márkamenedzsment és a styling?

Teljesen jók együtt, összeegyeztethető a kettő. A divatszakmában sokszor esti, hétvégi munkák vannak, és ha kell, szabadságot veszek ki. A bankszakmában néha évekig is tarthat, mire megszületik a siker, hiába szereti az ember a munkáját. Nem véletlen, hogy a szakmában sokan vannak, akik a marketing mellett valami mást is csinálnak, van, aki jógát oktat, fotózik vagy cukrászkodik. Nekem a stylistmunka energiát ad, erős visszajelzést, azonnali sikerélményt, így segít teljesíteni a bankban. Egyik nélkül sem lennék teljes ember, így vagyok egész és kiegyensúlyozott.

Mit ad még Önhöz a styling?

Segít máshogy látni a világot. Amióta a divatiparban is dolgozom, más perspektívából látok dolgokat, toleránsabb vagyok másokkal szemben, akár az öltözködést, akár a stílusokat tekintve is, de ami a mindennapi munkámban fontosabb, hogy általa befogadóbb, maibb lettem, jobban követem a trendeket. De egy reklámkampány megszületésénél is előny a fejlettebb vizuális érzék, és akármilyen furcsán hangzik elsőre, a kommunikáció és a divat hasonló abban, hogy mindkettő az érzelmekre hat, mindkettő egy filozófia, egy alkalmazott művészet, egy erős benyomás, ami azonnali reakciókat vált ki.

Fotó:Bielik István

A bankban tud nem stylist lenni?

Ezt a szemüveget nem lehet már levenni, de ki lehet kapcsolni, néha muszáj. Időnként félnek is a barátaim, hogy megkritizálom őket, az öltözködésüket, de ez eszembe sem jut. Viszont ha kérnek, adok tanácsot, mit lehet jobban.

Szakmailag mire a legbüszkébb?

A mostani kampányunkat még korai megítélni, de élveztem az ezzel kapcsolatos munkát, bízom benne, hogy sikeres lesz. Az Emese-kampány a budapest bankos korszakomból jó volt, nagyon jó csapattal dolgoztunk együtt, jó érában, és jó volt a fogadtatása. Jókor, jó helyen, jót csináltunk, pedig ebben a szakmában nagyon ritka, hogy így összeállnak a dolgok. Most, hogy válság után vagyunk, mindenhez egy kicsit több energia kell, de ez a mi életünkben is új lehetőség, és optimista vagyok, hogy sikerülni fog.

Lehet-e egy kommunikációs kampányban felfedezni egyéni, mondjuk a márkamenedzserre jellemző stílust?

Nem, egy-egy banki kampány mögött sokan vagyunk, az ügynökség, a marketingcsapat, a főnököm, így nem jelennek meg az egyéni karakterjegyek. Ráadásul az alapgondolat az üzleti stratégiából jön, erre az alapra építjük rá a márkát és a kommunikációt.

Ennyi minden mellett jut ideje másra is?

Igyekszem, muszáj. Az biztos, hogy nem rutin az életem, változatos, sokrétű, új embereket ismerek meg, új megbízásokat kapok, állandóan van valami. Ahhoz, hogy mindezt bírjam, nagyon észnél kell lenni, mind fizikailag, mind agyban, de számomra így kerek a világ.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik