tisztítószer (súrolószer, )
Gazdaság

Majdnem 30 milliárdot sikáltunk el egy év alatt

24.hu
24.hu

2017. 04. 03. 11:17

Az elmúlt tizenkét hónapban, 2016. március és 2017. február között csaknem 30 milliárd forint értékben költöttek a magyarok tisztító- és takarítószerekre, mutat rá a Nielsen kiskereskedelmi indexe. Toronymagasan vezetnek az általános tisztítók, a dobogóra még a toalett-tisztítók és az eldobható háztartási törlőkendők kéredzkedtek fel, ez utóbb kettő forgalma ráadásul két számjegyű növekedést mutat értékben (+10% és +24%), míg mennyiségben az eldobható törlőkendő népszerűsége nőtt ugrásszerűen, 27 százalékkal. Nyitottak vagyunk a kevésbé tipikus tisztítókra is, például az elektronikaieszköz-tisztítókból majdnem 50 százalékos a növekedés mértéke mennyiségben.
Korábban a témában:

A menetrend szerinti tavaszi nagytakarítás kapcsán vizsgálta meg a Nielsen, mit és milyen mennyiségben vásárolnak a magyarok otthonuk tisztán tartására. Egy év alatt majdnem 30 milliárd forintot fordítottunk erre a célra. A költésekből kiderül, hogy a takarítószerek forgalmára nem jellemző a szezonalitás – avagy nagyjából azonos mértékben és mennyiségben fogy belőlük a boltok polcain.

Az általános tisztítók forgalma értékben meghaladta a 13 milliárd forintot, ez négy százalékkal elmarad az előző  évi adatoktól. Ugyanakkor, a számok alapján, bátran bekukkanthatunk egymás mellékhelyiségébe, ugyanis 10 százalékkal ugrott meg a toalett-tisztítók értékbeli forgalma, több mint 8 milliárdot költöttünk rájuk. Mind népszerűbbek az eldobható háztartási törlőkendők is, mind értékben, mind pedig mennyiségben kimagaslóan teljesített a kategória (+24% és 27%), így lett a takarítószerek egyik nagy favoritja.

Elektronikai eszközeik ápolása és tisztán tartása miatt sem szégyenkezhetünk: a kifejezetten e célt szolgáló tisztítókból mennyiségben 49 százalékkal több fogyott el az elmúlt tizenkét hónapban. Emellett jönnek fel a száraz bútorápoló kendők is: értékben 7 százalékkal, mennyiségben pedig ötödével (+20%) ugrott meg forgalmuk.

A magyarok az elmúlt tizenkét hónapban mintegy 50 tonnányi tisztítószert vásároltak – ismertette a végeredményt Rhorer Dávid, a Nielsen vegyi áruért felelős ügyfélkapcsolati vezetője. A kategóriák természetéből fakadóan ezeket a termékeket jellemzően leginkább hiper- és szupermarketekben, valamint drogériákban vásárolják meg a fogyasztók.

Egy másik, a vásárlási preferenciákat és kereskedelmi márkákat vizsgáló 2016-os Nielsen kutatás emellett arra világít rá, hogy a vegyi áruk esetében a fogyasztók jobban ragaszkodnak a gyártói márkákhoz, amelyek összesített dominanciája meghaladja a 80 százalékot.

Mindazonáltal a takarító- és tisztítószereknél tízből kilenc magyar a gyártói márkákra voksol, vagyis ezek piaci részesedése is nagyon magas. Ez alól kivételt képeznek az elektronikaieszköz-tisztítók: 70 százalékban kereskedelmi márkás terméket választ a magyar fogyasztó, ezután következnek az eldobható törlőkendők 64 százalékos saját márkás részesedéssel.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Pécs, 2015. július 9.
Szivek Norbert, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója beszédet mond a megújult pécsi Virágh-ház átadásán 2015. július 9-én. A háttérben Páva Zsolt, Pécs polgármestere (b) és Soltész Miklós, az Emberi Erőforrások Minisztériumának egyházi, nemzetiségi és civil társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkára. Az Országgyűlés döntése értelmében több, jelenleg állami tulajdonban lévő ingatlan kerülhet vissza egyházi tulajdonba.
MTI Fotó: Sóki Tamás
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.