tisztítószer (súrolószer, )
Gazdaság

Majdnem 30 milliárdot sikáltunk el egy év alatt

24.hu
24.hu

2017. 04. 03. 11:17

Az elmúlt tizenkét hónapban, 2016. március és 2017. február között csaknem 30 milliárd forint értékben költöttek a magyarok tisztító- és takarítószerekre, mutat rá a Nielsen kiskereskedelmi indexe. Toronymagasan vezetnek az általános tisztítók, a dobogóra még a toalett-tisztítók és az eldobható háztartási törlőkendők kéredzkedtek fel, ez utóbb kettő forgalma ráadásul két számjegyű növekedést mutat értékben (+10% és +24%), míg mennyiségben az eldobható törlőkendő népszerűsége nőtt ugrásszerűen, 27 százalékkal. Nyitottak vagyunk a kevésbé tipikus tisztítókra is, például az elektronikaieszköz-tisztítókból majdnem 50 százalékos a növekedés mértéke mennyiségben.
Korábban a témában:

A menetrend szerinti tavaszi nagytakarítás kapcsán vizsgálta meg a Nielsen, mit és milyen mennyiségben vásárolnak a magyarok otthonuk tisztán tartására. Egy év alatt majdnem 30 milliárd forintot fordítottunk erre a célra. A költésekből kiderül, hogy a takarítószerek forgalmára nem jellemző a szezonalitás – avagy nagyjából azonos mértékben és mennyiségben fogy belőlük a boltok polcain.

Az általános tisztítók forgalma értékben meghaladta a 13 milliárd forintot, ez négy százalékkal elmarad az előző  évi adatoktól. Ugyanakkor, a számok alapján, bátran bekukkanthatunk egymás mellékhelyiségébe, ugyanis 10 százalékkal ugrott meg a toalett-tisztítók értékbeli forgalma, több mint 8 milliárdot költöttünk rájuk. Mind népszerűbbek az eldobható háztartási törlőkendők is, mind értékben, mind pedig mennyiségben kimagaslóan teljesített a kategória (+24% és 27%), így lett a takarítószerek egyik nagy favoritja.

Elektronikai eszközeik ápolása és tisztán tartása miatt sem szégyenkezhetünk: a kifejezetten e célt szolgáló tisztítókból mennyiségben 49 százalékkal több fogyott el az elmúlt tizenkét hónapban. Emellett jönnek fel a száraz bútorápoló kendők is: értékben 7 százalékkal, mennyiségben pedig ötödével (+20%) ugrott meg forgalmuk.

A magyarok az elmúlt tizenkét hónapban mintegy 50 tonnányi tisztítószert vásároltak – ismertette a végeredményt Rhorer Dávid, a Nielsen vegyi áruért felelős ügyfélkapcsolati vezetője. A kategóriák természetéből fakadóan ezeket a termékeket jellemzően leginkább hiper- és szupermarketekben, valamint drogériákban vásárolják meg a fogyasztók.

Egy másik, a vásárlási preferenciákat és kereskedelmi márkákat vizsgáló 2016-os Nielsen kutatás emellett arra világít rá, hogy a vegyi áruk esetében a fogyasztók jobban ragaszkodnak a gyártói márkákhoz, amelyek összesített dominanciája meghaladja a 80 százalékot.

Mindazonáltal a takarító- és tisztítószereknél tízből kilenc magyar a gyártói márkákra voksol, vagyis ezek piaci részesedése is nagyon magas. Ez alól kivételt képeznek az elektronikaieszköz-tisztítók: 70 százalékban kereskedelmi márkás terméket választ a magyar fogyasztó, ezután következnek az eldobható törlőkendők 64 százalékos saját márkás részesedéssel.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Man looking at adults website on tablet
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.