Budapest, 2009. május 4.
Egy férfi válogat egy kisbolt kínálatából a Tűzkő utcában. Negyedszázada annak, hogy elkészültek az első lakások a Gazdagréti lakótelepen. Az 5772 lakás, amelyekben 25 ezer ember él, paneles technológiával készült 1983 és 1989 között, Jurcsik Károly tervei alapján. Az épületek a tájba illeszkednek, a terepviszonyokhoz alkalmazkodnak, és a változatosság érzetét kelti az is, hogy nem mindegyik egyforma: a legmagasabb tizenegy, a legalacsonyabb hétszintes. A Gazdagréti lakótelepnek - a Budaörsi út, Gazdagréti út, Szurdok utca, Nagyszebeni út, Rétköz utca által határolt, mintegy kilencven hektáros területnek - van temploma, iskolája, óvodája, könyvtára is. Egykor ezen a vidéken szőlőt termesztettek, s valószínűleg a bőséges termésnek köszönhetően nevezték a helyet - német nevén - Reiche Reidnek, gazdagrétnek.
MTI Fotó: Mohai Balázs
Gazdaság

A reklámszövetség durva beavatkozásnak tartja a kormány tervét

24.hu
24.hu

2017. 03. 09. 10:43

A Magyar Reklámszövetség elutasítja és diszkriminatívnak tartja a napi fogyasztási cikkeket árusító üzletek reklámtevékenységének szabályozását.  
Korábban a témában:

Mint írtuk, az Index szerdai, „Lázárék durván beleszállnának a diszkontláncokba” című cikke szerint a külföldi tulajdonú élelmiszerláncok szabályozására irányuló javaslatcsomag részeként a reklámtörvényt úgy módosítanák, hogy a napi fogyasztási cikkeket értékesítő üzletek a bevételüknek maximum 0,5 százalékát költhetnék reklámra, mert így “a fogyasztók tudatosabban választhatnak a termékek közül, illetve a kisebb üzletek versenyhátránya is csökkenhet”.

A Magyar Reklámszövetség szerint ez a szabályozási tervezet durva és indokolatlan beavatkozás a normál piaci folyamatokba. Az MRSZ elutasítja a reklámtörvény e célú módosítását. A napi fogyasztási cikkeket árusító kereskedelmi egységek ilyen mértékű szabályozása szerintük diszkriminatív, továbbá egyáltalán nem segíti elő a kisebb üzletek versenyhátrányának csökkentését, épp ellenkezőleg: azokat akadályozza leginkább.

Az MRSZ véleménye szerint a reklám multiplikátor szerepéből adódóan a reklámszabadság serkenti a gazdaságot, így annak korlátozása nemzetgazdasági szinten is károkat okozhat.

Hivatkoznak arra is, hogy reklámhatás-tanulmányuk kimutatta: Minden reklámra költött 1 forint 6 forinttal járul hozzá a gazdaság teljesítményéhez és a reklám nemzetgazdasági szinten továbbra is a legjobb befektetések egyike.

Silányozás után

A tervezet indoklása sűrűn hivatkozik az elmúlt hetek botrányára, amikor kiderült: az élelmiszer-ipari multik nem pont ugyanazt a terméket hozzák ugyanazon márkanév alatt Magyarországra, Szlovákiába, illetve Ausztriába. Bár ez a botrány nem az áruházláncok saját márkás termékeire vonatkozott, így igazából ehhez nem az áruházakat kellene elsősorban szabályozni, ez nem gátolja meg a kormányt abban, hogy ezzel indokoljon az áruházak életét elég komolyan megnehezítő javaslatokat.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.