Gazdaság

Ragyogóan tiszták a HÉV kocsijai a MÁV szerint

A HÉV-vonalakat a fővárostól átvevő MÁV szerint nem is igaz, hogy graffitiben és mocsokban úsznának a HÉV-kocsik, ugyanúgy takarítják őket, mint a BKV-s időkben. Sőt.

Mélységesen elítéli a rongálást elkövető és milliós károkat okozó graffitiseket a MÁV – közölte a vasúttársaság azután, hogy megírtuk az Indexre hivatkozva: nem lettek tisztábbak a HÉV-kocsik azzal, hogy átvette az állam a HÉV-vonalakat a fővárostól. Mindenesetre a MÁV megjegyzi, a rongálók akár szabadságvesztést is kaphatnak. A MÁV szerint téves az Index állítása, hogy

A váltás káoszosnak tűnik.

Leírják dátumokkal, hogyan alakult meg a BHÉV Zrt., hogyan integrálódott az új cég a MÁV-ba. Ahogy fogalmaznak: “Az átvételi folyamat tehát az előzetes terveknek megfelelően most zárul le, és semmilyen kedvezőtlen hatással nem volt a működésre.” Az átállás szerintük gördülékeny és zökkenőmentes volt, az utasok észre sem vették. A szervezetek és szakemberek is megmaradtak a nevet váltott cégnél.

Kiemelik, hogy a MÁV “nem makulátlan, új szerelvényekkel, infrastruktúrával vette át a HÉV-et”, átlag 41 éves a kocsipark, “de nem rohad”. Szerkezeti vagy műszaki hiba miatt nem kellett még leselejtezni vagy forgalomból kivenni kocsit, azok százszázalékosan készek forgalomba állni.

A menetrendszerűség pedig 99 százalék feletti.

A takarításról azt írják, nem változott a gyakorlat, sőt vandálbiztos, karcálló fóliákkal is akarnak majd védekezni a rongálók ellen. Ahogy írtuk, ennek a tesztüzeme folyamatban van. Kiemelik azt is, hogy a karcolások miatt régebben se kötbérezte a BKK az üzemeltetőt. A graffitik miatt pedig nem mindig kötbéreznek, szinte lehetetlen lenne pénzügyileg megoldani a konstans, azonnali eltávolítást.

Az ügyfélszolgálatra egyébként január végéig mindössze négy észrevétel érkezett a kocsik tisztaságával kapcsolatban, ebből egy a karcos ablakokra panaszkodott. Februárban egy panasz se jött a tisztaság és graffitik miatt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik