Hajdúböszörmény, 2015. február 5.
Bevásárlókocsik a bezárt Tesco áruház parkolójában, Hajdúböszörményben 2015. február 5-én. Az áruházlánc január 13-án jelentette be, hogy február 4-től bezár 13 magyarországi üzletet. A bezárás után 566 dolgozó közül 350-et továbbfoglalkoztat a Tesco más üzletekben, 60 kollégájának nem tud a vállalaton belül új pozíciót ajánlani, míg 90 munkavállaló saját maga döntött úgy, hogy a cégen kívül keres új lehetőséget.
MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Gazdaság

Ezt ígéri 2017-re a Tesco 

Farkas György
Farkas György

újságíró, hírfőnök. 2017. 01. 03. 10:50

Kivonulás helyett több fejlesztés is jöhet.

Az Agrárszektor.hu-nak Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország ügyvezető igazgatója azt mondta, lezárult a Tesco cégcsoport átalakítását célzó portfólió-átvizsgálás. Noha tavaly többször felröppent a hír, de az áruházlánc nem vonul ki Magyarországról.

Dave Lewis, a Tesco csoport vezérigazgatója júniusban, illetve októberben a munkatársaknak szóló videoüzenetben is megerősítette, hogy a Tesco elkötelezett a közép-európai – ezen belül a magyar – vállalat jövőbeni fejlesztése mellett, így ezeknek a spekulációknak nincsen valóságalapjuk.

Az előző év azonos időszakához képest az egész csoport forgalma, értékesítési volumene nőtt, ami bizakodásra ad okot, bár rengeteg még a tennivaló. A vasárnapi boltzár alapjaiban megváltoztatta a vásárlói szokásokat. A Tesco gyorsan alkalmazkodott ahhoz, amikor eltörölték, a működést már a vásárlók visszajelzései alapján alakították ki.

Az ügyvezető szerint még küzdenek a létszámhiánnyal, a tavalyihoz képest nincs komoly változás a dolgozói létszámban, folyamatosan vannak nyitott pozícióik, százas nagyságrendben országszerte.

A szakképzett munkaerő megtalálása jelenti a nagyobb nehézséget: például több hús-, baromfi-, csemege-, sajt-eladóra, pékre és targoncásra lenne szükség.

A Tesco nyáron 3,5 milliárd forintot fordított bérfejlesztésre, ez átlagosan 11 százalékos béremelést jelentett 14 000, nem vezető beosztású munkatársnak, de folyamatosan vizsgálják, milyen lehetőségekkel tehető még vonzóbb munkahellyé a vállalat.

A fejlesztések terén a közeljövőben a legnagyobb hangsúly a frissáru-választék bővítésén van, de továbbra is kiemelt figyelmet kapnak az úgynevezett speciális élelmiszerek, mivel egyre többen érintettek valamilyen ételintoleranciában, számukra folyamatosan bővítik a csökkentett glutén- és laktóztartalmú élelmiszerek kínálatát.

Az áruházak fejlesztésén is dolgoznak, egy 440 millió forintos beruházással megújították győri és veszprémi áruházunkat, amelyekben a vásárlók kihelyezett online terminálokon a Media Markt üzletek kínálatából is válogathatnak. Ez a tavaly bevezetett „bolt a boltban” koncepció folytatása, és hamarosan újabb funkciókkal bővül a tavaly bevezetett Scan&Shop rendszer.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2016. szeptember 15.
A Közép-európai Egyetem (CEU) új, energiahatékony, Budapest belvárosában lévő épülete 2016. szeptember 15-én, az ünnepélyes átadás napján.
MTI Fotó: Marjai János
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.