mediaworks
Gazdaság

Ezért volt zökkenőmentes a Mediaworks eladása

24.hu
24.hu

2016. 11. 01. 10:05

Korábban a témában:

Juhász Miklós, a Gazdasági Versenyhivatal elnöke az MTI-nek adott interjújában a több újságot, köztük megyei lapokat is tulajdonló Mediaworks Hungary Zrt. eladására vonatkozó kérdésekre úgy felelt, a tranzakció versenyjogi szempontból kevéssé bonyolult ügy volt, ezért is lehetett gyorsan lezárni.

Mint mondta, ez általánosnak is tekinthető a GVH gyakorlatában, mert 2016-ban a fúziós ügyek több mint 40 százaléka – szám szerint 21 – 8 napon belül lezárult.

A két cég tevékenységét illetően semmiféle versenyszempontú kapcsolat nem volt azonosítható: a két társaság nem azonos piacon tevékenykedik, a vevő Opimus csoport tagjainak semmi közük a médiapiachoz, így versenyjogi aggály nem merült fel

– tette hozzá Juhász.

A GVH elnöke megerősítette, hogy a hivatal a tulajdonosi szerkezetet is vizsgálta, az Opimus Group Nyrt. részvényeinek többsége – összesen a részvények 51,22 százaléka – 5 százaléknál kisebb részesedéssel rendelkező kisrészvényesek tulajdonában van. A három 5 százalék feletti részesedéssel rendelkező társaság a kérelmező nyilatkozata szerint egymástól független, amit alátámaszt az is, hogy a tőkepiaci törvény értelmében az érintett cégek csak nyilvános tőzsdei vételi ajánlat alapján szerezhettek volna harminchárom százalékot meghaladó befolyást az Opimus Group Nyrt.-ben.

Juhász Miklós hangsúlyozta, hogy a versenyhivatal nem szuperhatóság, nem tud minden felvetődő problémát megoldani, az ügyek elbírálása során a versenyjogilag releváns szempontokat mérlegeli, más jellegű kérdéseket nem.

A 24.hu korábbi cikkéből derült ki, hogy a GVH kevesebb mint egy hét alatt döntötte el, hogy az Opimus megvásárolhatja a Mediaworks-kiadót.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21:  Nicole Kidman departs after the 'How To Talk To Girls At Parties' screening during the 70th annual Cannes Film Festival at on May 21, 2017 in Cannes, France.  Celebrities, fans and the movie world have descended on Cannes for this year's festival of the screen. For seventy years The Croisette Boulevard has always been the centre of athe place watch the rich and dandy and people from all walks of life to promenade.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.