Gazdaság

Ezért volt zökkenőmentes a Mediaworks eladása

mediaworks
mediaworks

Juhász Miklós, a Gazdasági Versenyhivatal elnöke az MTI-nek adott interjújában a több újságot, köztük megyei lapokat is tulajdonló Mediaworks Hungary Zrt. eladására vonatkozó kérdésekre úgy felelt, a tranzakció versenyjogi szempontból kevéssé bonyolult ügy volt, ezért is lehetett gyorsan lezárni.

Mint mondta, ez általánosnak is tekinthető a GVH gyakorlatában, mert 2016-ban a fúziós ügyek több mint 40 százaléka – szám szerint 21 – 8 napon belül lezárult.

A két cég tevékenységét illetően semmiféle versenyszempontú kapcsolat nem volt azonosítható: a két társaság nem azonos piacon tevékenykedik, a vevő Opimus csoport tagjainak semmi közük a médiapiachoz, így versenyjogi aggály nem merült fel

– tette hozzá Juhász.

A GVH elnöke megerősítette, hogy a hivatal a tulajdonosi szerkezetet is vizsgálta, az Opimus Group Nyrt. részvényeinek többsége – összesen a részvények 51,22 százaléka – 5 százaléknál kisebb részesedéssel rendelkező kisrészvényesek tulajdonában van. A három 5 százalék feletti részesedéssel rendelkező társaság a kérelmező nyilatkozata szerint egymástól független, amit alátámaszt az is, hogy a tőkepiaci törvény értelmében az érintett cégek csak nyilvános tőzsdei vételi ajánlat alapján szerezhettek volna harminchárom százalékot meghaladó befolyást az Opimus Group Nyrt.-ben.

Juhász Miklós hangsúlyozta, hogy a versenyhivatal nem szuperhatóság, nem tud minden felvetődő problémát megoldani, az ügyek elbírálása során a versenyjogilag releváns szempontokat mérlegeli, más jellegű kérdéseket nem.

A 24.hu korábbi cikkéből derült ki, hogy a GVH kevesebb mint egy hét alatt döntötte el, hogy az Opimus megvásárolhatja a Mediaworks-kiadót.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik