Balatonfured(960x640).jpg (Array)
Gazdaság

Hekkest és lángosost sem kérnek már a balatoniak

24.hu
24.hu

2016. 10. 28. 12:49

Gyógyszertárat és patyolatot, azaz ruhatisztítót látnának legszívesebben a siófokiak, Balatonfüreden a vegyesbolt az egyik legnépszerűbb kérés, Keszthelyen pedig ruhaboltra és mozira lenne a legnagyobb igény – derül ki a K&H: üzletet ide! programjának keretében leadott szavazatok alapján.
Korábban a témában:

Október első hetéig több mint 41 ezer szavazat érkezett országosan a program keretében arra, milyen üzletet, szolgáltatást látnának szívesen az otthonukhoz közel. A Balaton mellett lévő települések közül Siófokon, Balatonfüreden és Keszthelyen van a legnagyobb igény új üzletekre és szolgáltatásokra.

Sláger boltkérés

Az országszerte slágernek tekinthető vegyesbolt Siófokon is népszerű kérés, de a városban a gyógyszertár és a ruhatisztító vezeti a listát október első hetéig. Gyógyszertárat a siófoki szavazók hatoda az Ipar utcában szeretne látni, míg éjjel-nappalit a Bajcsy-Zsilinszky utcába szeretnének.

A siófoki voksok alapján az ott élők szeretnének patyolatot, azaz ruhatisztítót, amit a belváros kellős közepére, a Fő téren helyeznének el. Az említett üzletek mellett Siófokon volna igény bölcsődére, fitneszteremre, virágboltra, de volt szavazat lakberendezési üzletre és cipészre is.

Balatonfüreden leginkább vegyesbolt hiányzik a helyiek szerint, például a Liliom utcába, de szükség lenne még éjjel-nappali boltokra. A Balaton-parti településen érkezett szavazat gyógyfürdőre és uszodára is, ezt a Horváth Mihály utcában szeretnék látni. Keszthelyen egyértelműen egy a városközpontban – a Sétáló utcában – lévő ruházati üzletre lenne legnagyobb igény, de a Rákóczi útra a keszthelyi szavazók 31 százaléka egy mozit is nagyon szeretne.

A kisebb Balaton-parti települések közül Szántódon például halkereskedést szeretnének, Tihanyban pékséget, Révfülöpön vegyesboltot a kikötőhöz, Balatonlellén szállodát és kisállat-kereskedést.

Ki mit szeretne a szomszédba?

A program egy külföldön már bevált koncepció alapján igyekszik összekötni a keresletet a kínálattal. A kezdeményezés lényege, hogy egy online interaktív térképen bárki bejelölheti, milyen üzlet vagy szolgáltatás hiányzik neki. Ezzel leképezhetőek a lakossági igények és egy-egy mikroközösség saját maga alakíthatja a környékbeli kínálatot. A program másik pillére, hogy iránytűt ad a vállalkozások kezébe, hiszen megmutatja, mire is van igény egy-egy térségben, városban.

A banki értékesítési hálózatért és a támogatásért felelős igazgató, Rajna Gábor hangsúlyozta: a program eddigi eredményei felülmúlják a várakozásokat. Eddig több mint 239 ezer látogató kereste fel az interaktív felületet, ami majdnem ötszöröse az eredetileg kitűzött célnak.

A felmérésből az látszik, hogy igenis van igény a helyi boltokra: a megkérdezettek 44 százaléka szívesebben vásárol a közelében lévő üzletekben, és 21 százalékuk akár magasabb árat is hajlandó fizetni, csak közel legyen az árusítóhely. Ennek ellenére csak 25 százalék mondta azt, hogy a lakókörnyezetében meg tud vásárolni minden szükséges terméket és szolgáltatást.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21:  Nicole Kidman departs after the 'How To Talk To Girls At Parties' screening during the 70th annual Cannes Film Festival at on May 21, 2017 in Cannes, France.  Celebrities, fans and the movie world have descended on Cannes for this year's festival of the screen. For seventy years The Croisette Boulevard has always been the centre of athe place watch the rich and dandy and people from all walks of life to promenade.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.