Gazdaság

Ezek a világ legsikeresebb márkái 2016-ban

világmárkák (márka, élelmiszeripar, multinacionális cég, infógrafika,)
világmárkák (márka, élelmiszeripar, multinacionális cég, infógrafika,)

A Millward Brown 11. alkalommal közzé tett, legértékesebb globális márkákat összesítő Top 100-as listáját. Most először figyelembe vették a fogyasztók véleményét is.

Az abszolút sorrend a következő lett:

  1. Google
  2. Apple
  3. Microsoft

Nagy meglepetés, hogy a Google átvette az Apple-től az első helyet. A Google 32%-kal növelte értékét 229 milliárd dollárra, míg az Apple értéke 8%-kal, 228 milliárd dollárra csökkent.

A Microsoft megőrizte 3. helyét 5%-os növekedésével és 122 milliárd dolláros értékével, míg a Facebook (+44%, 5. hely) és az Amazon (+59%, 7. hely) először lépett be az első 10 helyezett közé. A 100-as listán szereplő márkák összértéke 3%-kal emelkedett és elérte a 3,4 billió dollárt.

A legértékesebb cégek nem csak márkaértékben előzik meg a listán nem szereplő versenytársaikat, de pénzügyi teljesítményben és részvényesi megtérülésben is jobban szerepelnek.

A felmérés szerint az erős márkák fenn is tudják tartani vezető pozíciójukat, ezt jelzi, hogy a 2016-os listán szereplő márkák csaknem fele (46) megjelent már a 2006-ban publikált első listán is.

Újdonság, hogy a Top 10 márka közé került az Amazon.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik