Budapest, 2015. március 5.
Modern helyközi autóbuszok várnak indulásra a fõváros XIII. kerületében a Volánbusz Zrt. pályaudvarán, az Árpád híd pesti hídfõjénél.
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítõje vállalja a felelõsséget.
Gazdaság

Az LMP követeli, “egy centivel legyen kisebb!”

Farkas György
Farkas György

újságíró, hírfőnök. 2016. 04. 29. 14:25

Az ellenzéki párt átírná a busztendert.

Az ellenzéki párt szerint a köztulajdonban lévő Volánbusz olyan buszbeszerzési tendert írt ki 152 buszra, amin éppen csak magyar buszgyártó nem tud indulni “a manipulált feltételek miatt”. Az LMP a tender visszavonását és azt követeli, hogy biztosítsák a tisztességes verseny feltételeit,

az új kiírásban a megkövetelt buszhossz legalább egy centivel legyen kisebb!

A Volánbusz 2 milliárdos tenderkiírása szerint a távolsági buszoknál az elvárt legkisebb hossz 12 000 milliméter, ami éppen 10 milliméterrel hosszabb az egyik magyar távolsági busznál, így a gyártó nem tud indulni a tenderen, a beszerzésen így csak multinacionális cégek buszai versenyezhetnek.

A magyar kormány gyakran hangoztatja, hogy a hazai ipart és gazdaságot támogatja, harcol és szembeszáll a multikkal. Ez sokadszor bizonyul üres szólamnak. A kormány nemhogy nem száll szembe a multikkal, hanem amikor fontos dolgokról van szó, akár az ország érdekeivel szemben is támogatja és kiszolgálja őket. Ebben az esetben is magyar vállalkozások és magyar dolgozók kerülnek hátrányba.

A beszerzés megkésett, a járműpark leromlott állapotához képest legalább ezer busszal kellene javítani a Volánok járműparkját – írta az LMP, amely szerint az állami vállalatokat nem készítették fel az évek óta ismert idejű uniós kötelezettség miatti piacnyitásra, aminek súlyos következményei lehetnek.

Korábban a Népszabadság írt arról, hogy évente 400 millióan utaznak busszal magyar utakon, a hazai buszgyártók mégis alig kapnak megrendelést, így esély sincs a komolyabb fejlesztésekre. A Volán vállalatok az új, magyar gyártású buszok helyett gyakran használt külföldi járműveket vásárolnak. Míg az árukat 2-4 éves, a legszigorúbb környezetvédelmi normáknak, közlekedésbiztonsági feltételeknek megfelelő kamionok szállítják, a hazai utasokat 14,6 éves átlagéletkorú buszok szolgálják ki.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Kecskemét, 2015. január 20.
Gyártósor a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában, ahol bemutatták az első hazai gyártású CLA Shooting Brake modellt 2015. január 20-án.
MTI Fotó: Ujvári Sándor
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.