Gazdaság

Hatalmas rohamot várnak az üzletláncok

Sonka, tojás, csoki és alkohol - ezt veszik ma tömegesen a magyarok.

Az Auchan Magyarország Kft. az MTI megkeresésére közölte: áruházaik forgalma a húsvétot megelőző héten körülbelül a másfélszeresére nő. A húsvéti időszakban realizálódik a lánc éves sonkaforgalmának 20 százaléka, a vásárlók egyre inkább a magasabb minőségű termékeket keresik, illetve a hagyományos, pácolt és füstölt termékeket.

Tavaly több mint 46 millió darab tojás fogyott a húsvéti szezonban az Auchan áruházakban, az idén egyszámjegyű növekedést várnak.

A Tesco-Global Áruházak Zrtnél tízszsresére nő húsvétkor a sonkafélék forgalma, tojásból 40 százalékkal többet visznek haza a vásárlók. A Tesco 208 magyarországi áruháza 20 millió tojással, 1300 tonna sonkával és 5 millió figurás édességgel készül a húsvéti forgalomnövekedésre, amely az ünnep előtti napokban a legintenzívebb. Borokból mintegy 1,5 millió palackot értékesítenek húsvétkor, ami csaknem 40 százalékos forgalomnövekedést jelent – közölte a Tesco.

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. azt közölte, a húsvéti sonka mennyiségének csaknem 60 százalékát az ünnepet megelőző napokban értékesítik. A Spar áruházaiban és üzleteiben is azt tapasztalják, hogy a vásárlók a drágább, jobb minőségű termékeket keresik. A zöldségek közül hagyományosan a saláta, a retek és a csemegehagyma népszerű a húsvéti időszakban, és keresik a vásárlók a félkész, mosott, csomagolt salátakeverékeket is.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója szerint a legnagyobb roham közvetlenül az ünnep előtti három napon van, ilyenkor az üzletek forgalma két-, illetve két és félszeresére is megnő egy átlagos naphoz képest. A legkeresettebbek változatlanul a sonkák, füstölt húsok, illetve füstölt termékek, a tojás és a csokoládéfigurák, ezeknek sokszorosa fogy, mint általában, de az égetett szeszek, a sörök és a zöldségek forgalma is emelkedik ilyenkor.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik