Gazdaság

420 millióból marketingezik a magyar tejet

tej (tej, )
tej (tej, )

Minden eddiginél nagyobb marketingkampány indul a magyar tej népszerűsítéséért – jelentett be Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter csütörtökön, Budaörsön az egyik áruházláncban tartott sajtótájékoztatón.

A tárcavezető kiemelte, hogy a 420 millió forintos, a Földművelésügyi Minisztérium (FM), a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács és a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum közös programjának célja, hogy minél több magyar tejet vásároljanak a magyar a fogyasztók.

A kampány nem véletlen, hiszen a tejágazat az összeomlás szélén áll. Hiába segítette ki nemrégiben a kormány a tejeseket és az sem sokat használt még, hogy a Nébih büntetett a tisztességtelenül alacsony árak miatt, vagy hogy februárban beharangozták az ötpontos tervet. A szakma nem adta fel még áfacsökkentést szorgalmazó törekvéseit sem.

Tessék évi 5 literrel többet inni!

Fazekas a tájékoztatón hangsúlyozta, hogy a magyar tej kiváló minőségű, friss, megbízható, ellenőrzött élelmiszer, s erre a csomagoláson látható tejszív logóval kívánják felhívni a figyelmet.A tejfogyasztás Magyarországon ma 46,5 liter személyenként, és a tárcavezető bízik abban, hogy ez 5-10 százalékkal is emelkedhet. Megjegyezte, hogy 2010-ben még 53 liter volt a fogyasztás.

Miért van válságban a magyar tej?

Fazekas Sándor emlékeztetett arra, hogy az Európai Unió tejpiaca komoly válságban van, ennek egyik következménye, hogy import termékek érkeznek a belföldi piacra. Az orosz embargó, a kínai fogyasztás visszaesése, valamint az, hogy egyes arab országokban háború dúl, vezetett oda, hogy jelentős, a termelőket segítő intézkedéseket hozott a kormány, s döntött nemrégiben egy 14 milliárd forintos alapról a tejtermelők számára.

Mélykuti Tibor, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint 2016-ban komoly nehézségekkel kerülhetnek szembe a tejtermelők és a tejipar. Mint mondta, az elmúlt években az Európai Unióban kialakult többlettermelést nem tudták az exportpiacokra kivinni, s idén tapasztalható, hogy a nagy tejtermelő tagállamok dömpingáron próbálják a túltermelést levezetni.

Hangsúlyozta, hogy a magyar termelők tönkretételének megakadályozásában leginkább a kereskedelmi láncok és a fogyasztók tudnak segíteni, s a megoldást hosszú távon az jelentené, ha a magyarországi fogyasztók hazai termékeket vásárolnának.

Együttműködnek a láncokkal

A terméktanács elnöke szólt arról is, hogy a szakmaközi szervezetnek 2014 óta kiskereskedelmi láncok is tagjai, a hat áruházlánc a kiskereskedelmi piac 66 százalékát reprezentálja. Az együttműködés nyomán a tejnél 27 százalékkal nőtt a magyar termékek aránya a polcokon, az egyik legnagyobb tömegtermék, a 1,5 százalékos zsírtartalmú UHT-tejnél pedig 500 százalékkal – mondta.

Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Áruházak Zrt. működési ügyvezető igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy az áruházlánc évente 70 millió liter tejet értékesít, ezen belül a friss tej esetében 100 százalék a magyar termék. Megjegyezte: az úgynevezett ultra friss kategóriában minden saját márkás termék magyar beszállítóktól származik. Az igazgató közölte: határozott céljuk a magyar termékek arányának további növelése, valamint hogy a friss tejet az UHT-val szemben tovább erősítsék. Hozzátette: a következő hónapokban külön is szeretnék támogatni a tejszív-kampányt, s kiemelt kommunikációt indítanak ennek érdekében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik