Gazdaság

Minden, amit tudni akartál a Magyarországon legdinamikusabban fejlődő üzletágról

online-vasarlas(210x140).jpg (Array)
online-vasarlas(210x140).jpg (Array)

A magyarországi online kiskereskedelem tavalyi forgalma 16 százalékkal bővült az előző évhez képest, és elérte a 270 milliárd forintot – közölte a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, online kiskereskedelmi index kutatás-sorozatának idei első felméréséből származó adatokat a két cég csütörtökön az MTI-vel.

Az online kiskereskedelemben továbbra is a műszaki cikkek a legkeresettebbek, ez a szektor 2015-ben 48 milliárd forint forgalmat bonyolított le. Azonban a játék és a kultúra területén 2015-ben arányaiban minden más szektornál gyorsabban terelődtek át a vásárlók a hagyományos boltokból a webáruházak oldalaira – tették hozzá.

Magyar nyelvű honlappal és forint alapú árazással közel 4200-4500 online kiskereskedő működik, azonban a teljes forgalom 30 százalékát a legnagyobb 10 kereskedő adja, akiknek együttes online árbevételük tavaly közel 80 milliárd forint volt. A listán továbbra is kiemelt helyen szerepel az Edigital, az eMAG és a Mall.hu, ugyanakkor nagyot nőtt tavaly a Tesco online részlege is – ismertették.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik