Gazdaság

A WeCAN Ranking alapján fejlett a magyar reklámgazdaság

GazdaságTV
GazdaságTV

2015. 12. 17. 10:36

A közép-kelet-európai régió sok kis országból áll, ennek megfelelően nagyon heterogén a gazdasága és a társadalma. Emiatt nagyon nehéz az egyes szegmensek egymáshoz mérése. A WeCAN Ranking egy olyan index, amely a régió reklámpiacát hivatott összehasonlítani.

Közép-Kelet-Európa országai ilyen értelemben egy „normális” világ részei. Nagyjából 25 évvel a térségen végigsöprő politikai rendszerváltások után, egy délszláv háborúval maga mögött, vagy éppen egy orosz-ukrán konfliktussal a nyakában, a mindennapokat mégis csak a működő gazdaságok jellemzik. Szerény, de számos országban az Európai Unió átlagát meghaladó növekedés, eltérő mértékű, de nagyon is létező vásárlóerő és mérhető reklámpiac.

Az emberi fejlettségi mutató alapján Közép-Kelet Európa fejlettebb országai még jellemzően a „magasan fejlett országok” táborát gyarapítják. Köztük van Magyarország is, a régió középső rétegében, megelőzve jó pár szomszédot. Az internet elterjedtsége egy fontos mérőszám, a régióban 80 és 60 százalék közötti az érték. Nálunk hiába magas (73 százalék) a netes penetráció, az egy főre jutó GDP ezzel nincs párhuzamban. Ha ugyanezt a 73 százalékos internet-elterjedtséget vesszük az egy főre jutó internetes reklámköltéssel, máris előrébb vagyunk a rangsorban. Ebből is látszik, hogy az egyes országok gazdasági teljesítményéből nem lehet egyenesen következtetni a reklámpiaci fejlettségükre. De akkor lássuk a tanulmány fő ábráját, a weCan rangsort, amelyből kitűnik, hogy Magyarország mennyire előkelő helyen áll.

A weCAN rangsor

A CANnual Report egyik fontos célkitűzése az egyes országok reklámgazdasági helyzetének összevetése. A Café Communications ennek érdekében létrehozta az úgynevezett weCAN rangsort, amely a régiós országok egy főre jutó reklámköltését az egy főre jutó nominális GDP arányában vizsgálja, a már önálló vásárlóerőt felmutatni képes 14+ éves lakosságra korrigált adatokkal. Ebben a rangsorban minél előrébb helyezkedik el egy ország, annál fejlettebbnek tekintjük a reklámgazdaságát a gazdasági teljesítőképességének egészéhez képest.

1 0,44% Szlovénia
2 0,42% Magyarország
3 0,42% Cseh Köztársaság
4 0,41% Szerbia
5 0,40% Lengyelország
6 0,37% Horvátország
7 0,35% Észtország
8 0,34% Bulgária
9 0,33% Ukrajna
10 0,33% Szlovákia

A teljes elemzés elérhető ezen a linken.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CHICAGO, IL - AUGUST 13: Four-year-old Leo Griffin leaves a protest against the alt-right movement held to mourn the victims of yesterdays rally in Charlottesville, Virginia on August 13, 2017 in Chicago, Illinois. One person was killed and 19 others were injured in Charlottesville when a car plowed into a group of activists who were preparing to march in opposition to a nearby white nationalists rally. Two police officers were also killed when a helicopter they were using to monitor the rally crashed.   Scott Olson/Getty Images/AFP
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.