Gazdaság
kerényi (kerényi)

Lapátolni egy kis állami pénzt a Magyar Krónikához

24.hu
24.hu

hírfaragó. 2015. 12. 16. 08:55

Nehezen nyílik a pitypang.

Havonta tízezer példányt nyomnak, kétezer fizető olvasója van a Magyar Krónikának, ezért többmilliós állami hirdetésekkel próbálják életben tartani a lapot, írja az Origo. Kerényi Imre, aki megálmodta a lapot, ugyanakkor kijelentette, pontatlan az állítás, hogy szerény az érdeklődés, szerinte sikeres a lap.

Az októberi adatok szerint az októberben nyomtatott tízezer példányból 1558 került előfizetőkhöz, 412 darabot pedig az újságos standokon vásároltak meg, húsz forint híján ezer forintért. Összesen 6450 darabot ingyen küldenek a közintézményekbe, az iskolákba és az önkormányzatokhoz.

Kerényi a lapnak azt mondta, nem is volt céljuk a piaci működés, mert a Magyar Krónikának más a státusa, majd hozzátette, sokat dob majd az újság olvasottságán a Magyar Krónika témái alapján készülő tévéműsor is.

Van egy trükk

Azonban megpróbálnak dolgozni az olvasottságon, egy legálisan vásárolt lista alapján potenciális olvasóknak postáztak mintaszámokat, előfizetési csekkel együtt.

A büdzsé hiányzó forintjait állami pénzzel pótolják. A Magyar Nemzeti Bank például 4,8 millió forintért jelentetett meg egy 12 részes cikksorozatot, de a Magyar Posta is segíti a lapot az iskoláknak ingyen kiküldött lapszámok finanszírozásával, azt azonban nem tudni, hogy ez pontosan mekkora összeget jelent.

Bencsik Gábor főszerkesztő is megszólalt az Origónak, büszke a Magyar Krónika szerkesztőségének teljesítményére, de szeretne több szerzőt a lapban.

Az eredeti tervek szerint Orbán Viktor személyesen is írt volna a folyóiratba, de eddig csak a különféle rendezvényeken elmondott beszédeit küldte el, Kerényi szerint nincs ideje.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Charleroi, 2017. szeptember 19.
A Ryanair ír légitársaság repülőgépei a belgiumi Charleroi repülőtéren 2017. szeptember 19-én. A cég több mint 2000 járatát törölte, ebből 143 Belgiumból induló járatot pilótahiány, a légiforgalmi irányítás kapacitásának szűkössége, a sztrájkok, a kedvezőtlen időjárás, valamint a személyzet szabadságának kötelező kiadása miatt. (MTI/EPA/Stephanie Lecocq)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.