Gazdaság

Végre lezárult az M0-s kibővítése

m0 (m0)
m0 (m0)
Hatmilliárd forintból készült el 2,7 kilométernyi új autópálya. Mostantól 2x3 sávon haladhatunk az M0-s legnyugatabbi szakaszán is.

Pénteken hivatalosan is átadták az M0-s autóút kiszélesített, kétszer három sávosra bővített szakaszát az M1-es és M7-es autópályák között. 2013-ban az M5-ösig már megépítettek 27 kilométer bővítést, most 2,7 kilométert fejeztek be. A plusz sávok és leállósávok mellett megerősített burkolatot és új vadvédő kerítést is kapott a szakasz – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

549 napon át öntötték a 11 967 köbméter betont, és további 8225 köbméter aszfaltot. Az átadáson megjelent több nagykutya, így Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, a térség országgyűlési képviselője, Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa, Szeneczey Balázs, Budapest főpolgármester-helyettese, Tarnai Richárd, miniszteri biztos és Mayer András, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese is.

Lássuk, ki minek örült:

  • Aradszki a sok gyorsforgalmi útnak,
  • Szűcs az útfejlesztésnek,
  • Szeneczey a Sasadi úti csomópontnak,
  • Tarnai a kormányhivataloknak,
  • Mayer pedig a határidőnek.

Jövő tavaszra amúgy elkészült az érdi és törökbálinti csomópontok fejlesztése is. A mostani projektet a BETONÚTÉPÍTŐ Zrt. kivitelezte, és megint az Európai Unió adófizetői állták: 6 milliárd forintot adtak a svéd, luxemburgi vagy épp szlovák emberek a kényelmünkért.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik